آزادی دو تبعه روس بازداشت شده در لیبی

دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد دو تبعه روس بازداشت شده را به ترکیه تحویل داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دولت وفاق ملی لیبی دو تبعه روس بازداشت شده در این کشور را تحویل ترکیه داد.

بر این اساس، دولت وفاق ملی دو تبعه روس که از "کارکنان بنیاد ملی حفاظت از ارزش ها" روسیه بودند را به ترکیه تحویل داد. این دو فرد در سال ۲۰۱۹ در لیبی دستگیر شده بودند.

این دو تبعه روس به دلیل آنچه دخالت در امور داخلی لیبی و نیز دخالت در انتخابات این کشور خوانده شده بود، بازداشت شده بودند. به نظر می‌رسد ترکیه به دلیل روابط خوبی که با هر دو طرف دارد، در آزادی این دو تبعه میانجیگری کرده است.

در پی سقوط حکومت معمر قذافی در لیبی، بحران سیاسی و تلاش برای رسیدن به قدرت در این کشور همچنان ادامه دارد. در حالی که دولت وفاق ملی لیبی تحت ریاست فائز السراج مورد پذیرش سازمان‌های بین‌المللی قرار دارد، خلیفه حفتر به دنبال اشغال طرابلس و به قدرت رسیدن در این کشور است.

دولت وفاق ملی لیبی طی ماه‌های اخیر و تحت حمایت‌های گسترده آنکارا، توانست تا بخش‌های زیادی از حاشیه طرابلس و سواحل غربی لیبی را از سیطره نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر خارج کند.

امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار