علت دود غلیظ میدان امام خمینی اراک چه بود؟

علت دودی که برای ساعاتی آسمان میدان امام خمینی اراک را تیره کرد مشخص شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، صبح امروز دود غلیظی برای ساعاتی آسمان میدان امام خمینی اراک (فلکه سه راه خمین) را برای ساعاتی تیره کرد.

درنهایت مشخص شد که علت آن آتش سوزی بخشی از علف‌های خشک در جنب ساختمان گمرک اراک است که بلافاصله پس از اطلاع آتش نشانی و اعزام گروهی از آتش نشانان این حریق خاموش شد.

آقازیارتی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: آتش‌سوزی عرصه‌های سبز، مراتع و کشت‌زار‌های اراک و اطراف این شهر امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل آن ۲ برابر افزایش یافته است.

آقازیارتی افزود: بیشترین سطح آتش‌سوزی از ابتدای خردادماه جاری رخ داده و افزایش ۲ برابری آتش‌سوزی در فضای سبز، مراتع و باغات نگران کننده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

غیاثی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: با توجه به روند افزایشی دما و خطر آتش سوزی مراتع و مزارع از کشاورزان و گردشگران می‌خواهیم از روشن کردن آتش در اراضی کشاورزی، مرتعی و جنگلی خودداری کنند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی هم با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع آتش سوزی در مراتع و اراضی طبیعی استان هشدار داده و از مردم خواسته از انجام هر اقدامی که منجر به بروز حریق در این اراضی شود خودداری کنند.

نیاز است اقشار مختلف مردم و نهاد‌ها از انجام هر اقدامی که منجر به آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی می‌شود خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه دود یا آتش در جنگل‌ها و مراتع، سعی در خاموشی آتش کرده یا با شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع در سراسر استان تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: آتش سوزی ، گمرک اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.