چگونه خوردن آووکادو به طور معجزه‌آسایی وزن شما را کاهش می‌دهد؟

آووکادو دارای روغنی سالم برای قلب است و می‌توان از آن در انواع بسیاری از دستورات غذایی استفاده کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آووکادو یک میوه سبز یا سیاه رنگ است که بر روی درختانی همیشه سبز، در آب و هوای گرم می‌روید. آووکادو دارای روغنی سالم برای قلب است و می‌توان از آن در انواع بسیاری از دستورات غذایی استفاده کرد. همچنین شامل بسیاری مواد مغذی دیگر نیز هست که همگی برای سلامتی مفیدند. در حالی که این میوه می‌تواند بخش مغذی برنامه غذایی شما باشند، اما در عین حال باید از مشکلات بالقوه‌ی آووکادو با خبر باشید.‌

می‌تواند چربی‌های شکم را آب کند

اگر چربی شکمی زیادی دارید بهتر است خوردن آووکادو را جدی بگیرید. محققان بر این باورند که خوردن روغن آووکادو در غذا‌های مختلف می‌تواند چربی‌های شکمی را تا حد زیادی از بین ببرد و همین امر موجب کاهش خطر ابتلا به سندروم متابولیک خواهد شد. این خاصیت نیز به خاطر محتوای غنی آووکادو از اسید‌های چرب تک غیر اشباع است.

یک مطالعه نشان داده که افرادی که حدود ۴۰ گرم (سه قاشق غذاخوری) از روغن‌های سرشار از اولئیک را در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند، ۱.۶ درصد نسبت به سایر افراد چربی شکمی کمتری خواهند داشت. مطالعه دوم که در مجله Diabetes Care منتشر شده است به نتایج مشابهی دست یافته است. رژیمی که سرشار از اسید‌های چرب تک غیر اشباع است می‌تواند توزیع چربی در اطراف شکم را تا حد زیادی کاهش دهد. یک قاشق غذاخوری از روغن آووکادو حدود ۱۲۰ کالری و ۱۰ گرم چربی تک غیر اشباع دارد.

خواص آووکادو برای لاغری و کاهش وزن

محققان مشاهده کردند که خوردن نصف آووکادوی تازه در وعده غذایی ظهر اشتهای افراد را در ۳ ساعت بعد از خوردن غذا به میزان ۴۰ درصد کاهش می‌دهد، اما این وضعیت در افرادی که آووکادو نخورده بودند مشاهده نشد. آووکادو سرشار از فیبر است که احساس سیری طولانی مدتی ایجاد کرده و باعث کنترل قند خون و میزان ترشح انسولین بعد از غذا می‌شود.

در یکی از مطالعات منتشر شده در مجله Molecular Nutrition & Food Research محققان گروهی از افراد را مورد بررسی قرار دادند. این افراد با سالاد‌هایی تغذیه می‌شدند که با چربی‌های اشباع، چربی‌های تک غیر اشباع و چربی‌های چند غیر اشباع پر شده بود. در این شرایط افرادی که با چربی‌های تک غیر اشباع تغذیه شده بودند جذب کارتنوئید بالایی داشتند. این در حالیست که اسید‌های اشباع و اسید‌های چندغیر اشباعی به این شرایط دست نیافته بودند. شما می‌توانید سالاد خود را با تکه‌هایی از آووکادو یا یک قاشق غذاخوری از روغن آن تکمیل کنید.

آووکادو دارای بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن است. آووکادو گرم به گرمش پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد، که برای رشد عضلات و عملکرد اعضای بدن ضروری است. حدود ۳۰ گرم آووکادو می‌تواند هشت درصد نیاز بدن شما به ویتامین K در روز، که باعث لخته شدن خون می‌شود را جواب دهد. همچنین حاوی ویتامین C، E، و آنتی اکسیدان هم هست که سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد. مواد مغذی دیگری که در آووکادو یافت می‌شوند شامل فولات، ریبوفلاوین، فیبر و ویتامین B-۶ است.

همانطور که می‌دانید سبزیجات به خاطر داشتن کالری اندک و ویتامین‌های فراوان بهترین انتخاب برای رژیم غذایی سالم محسوب می‌شوند، اما هیچ چیزی همانند آووکادو سالاد سبزیجات شما را کامل نخواهد کرد. اگر در سالاد خود چربی مفید نداشته باشید خوردن آن مزیت زیادی برای شما نخواهد داشت. زمانی که صحبت از چربی سالم به میان می‌آید، آووکادو بهترین گزینه است.

خواص‌های دیگر آووکادو

۱- خوردن آووکادو می‌تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید و در نتیجه ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

۲- بر اساس تحقیق انجام شده روی ۱۸ هزار نفر در آمریکا افرادی که آووکادو مصرف می‌کنند سالم‌تر هستند.

۳- جوان سازی پوست صورت، آووکادو یک درمان شگفت انگیز برای چین و چروک صورت و و پوست را درخشان و شاداب می‌کند. یک آووکادو رسیده را بپزید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به صورت و گردن بمالید و سپس با آب گرم بشورید.

۴- بارداری، آووکادو مقادیر بالای فولات یا اسید فولیک دارد که در بارداری برای جلوگیری از خطر سقط جنین و ایجاد نقص لوله عصبی در جنین مفید می‌باشد. میوه آووکادو از بیماری صبحگاهی زنان باردار که باعث حالت تهوع و استفراغ می‌شود جلوگیری می‌کند.

۵- آووکادو ممکن است از بروز سرطان جلوگیری کند.

۶- روغن آووکادو می‌تواند علائم آرتروز را کاهش دهد.

۷- آووکادو سرشار از اسید‌های چرب است که در روغن زیتون هم یافت می‌شوند و خواص فوق العاده‌ای دارند.


بیشتر بخوانید


منبع: العربیه

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.