کمبود معلم؛ درد قدیمی آموزش و پرورش که نسخه‌ای برای آن نیست

بی سر و سامانی وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش چالشی است که گویی همچنان سردرگم بوده و توان و امکان رفع آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قصه نیروی انسانی در آموزش و پرورش سر درازی دارد، یک روز کلاس درس خالی می‌ماند، یک روز بی‌رویه استخدام می‌شوند، یک روز نیاز به استخدام است، اما بروکراسی‌ها مانع آن می‌شود و هزاران قصه دیگر که در نهایت دو سر این ماجرا یعنی دانش آموز و معلم متضرر می‌شوند؛ همان قشری که قرار است آینده ساز ما بشود و همان شاغلانی که تعلیم و تربیت آینده‌سازان را بر عهده دارند.

گویی آنقدر الفبای ماجرا جای کار دارد که کیفیت عملکرد در مرتبه‌های بعد قرار خواهد گرفت و همین که حداقل‌ها تامین شود و کلاسی برای درس خواندن و معلمی مشغول به تدریس باشد، کفایت می‌کند.

وزرای بسیاری در آموزش و پرورش رفت و آمد کردند و بار‌ها و بار‌ها از موضوع ساماندهی نیروی انسانی گفته شد، اما هنوز علاجی قطعی برای این درد مزمن وجود ندارد و آنچه همچنان در این ماجرا پر رنگ است بلاتکلیفی بخشی از معلمان و تنزل کیفیتی است که بعضا دانش آموزان، آن هم در مدارس دولتی یا صعب العبور با آن مواجه هستند؛ اما سوال اینجاست علی‌رغم این حجم دغدغه‌مندی که بار‌ها مسئولان آموزش و پرورش و دیگران مسئول مربوطه آن را مطرح کردند چرا هنوز به سرانجامی روشن نرسیده است؟

ورود معلم‌هایی موقتی برای برنامه دائمی آموزش در کشور

کمبود معلم و خالی ماندن کلاس‌های درس باعث شد تا راه‌هایی موقتی برای جبران این خلا به کار گرفته شود و نیرو‌هایی با عنوان حق التدریس، سرباز معلم، معلم آزاد شاغل در مدارس غیردولتی، معلمان خرید خدمات آموزشی، معلمان بازنشسته و حق التدریس شاغل مشغول به فعالیت شوند، اما این موضوع ابتدای ماجراست و حق و حقوق این گروه و کیفیت عملکردشان، کارساز بودن این روش در نظام تعلیم و تربیت و هزاران فاکتور دیگر نادیده گرفته شد.

در این شرایط جمعی از معلمان ماندند که نه تصویر روشنی از آینده کاری دارند و نه دلخوشی از سال‌های فعالیت‌هایشان و در مقابل دانش آموزانی حضور دارند که از کیفیت و نحوه تدریس رضایت ندارند.

آنطور که محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش اخیرا درباره ساماندهی نیروی انسانی صحبت کرده بود ۱۹۷ هزار معلم کمبود داریم و این کمبود با ۵ روش برای تامین نیروی انسانی  حل می‌شود؛  سالی ۶۰-۵۰ هزار یا ۴۰ هزار بازنشسته در سال‌های مختلف داریم که از گردونه آموزش و پرورش خارج می‌شوند. حدود ۲۰ هزار نفر را از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌کنیم جبران می‌شود.

کمبود معلم؛ درد قدیمی آموزش و پرورش که نسخه‌ای برای آن نیست

مسیر جبرانی کمبود نیرو مسکن یا درمان؟

آنچه برای جبران کمبود نیروی آموزش و پرورش مطرح می‌شود آزمون استخدامی و مجرایی قانونی برای تربیت معلم است که گویی تا به حال هم نتوانسته است درمان قطعی این درد مزمن باشد.

دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان مجاری اصلی ورود معلم به آموزش و پرورش مطرح شدند که یا از طریق آزمون استخدامی یا دوره چهارساله با توجه به نتیجه کنکور سراسری مشتاقان معلمی را به این عرصه وارد کنند، اما حساب و کتاب ورودی‌ها و خروجی‌های آموزش و پرورش هنوز تناسبی ندارد.

منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور درباره این موضوع به خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گفت که یکی از بخش‌های بسیار مهم اصلاح آموزش عمومی و تحول در آن دانشکاه فرهنگیان است؛ معلمان علاوه بر تخصص علمی خاص نیازمند شیوه مدیریتی خاص هستند و باید تربیت آن‌ها از سیستم منسجم و هماهنگی برخوردار باشد.

او با اشاره به اینکه اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از مصوبه‌های پربرکت شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است، اظهار کرد: این مصوبه تا حدی هم خوب اجرا نشد، اما به تدریج این دانشگاه باید در ریل اصلی قرار بگیرد و کار آن جدی شود.

کبگانیان با بیان اینکه شغل معلمی در شرایط فعلی شغلی درجه یک در کشور نیست، تصریح کرد: بخش عمده انقلاب ما فرهنگی است و باید به موضوع فرهنگ نگاه جدی تری شود.

اعصو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: گاهی دیده می‌شود که از اقشار خاصی صرفا برای نیاز مالی وارد حرفه معلمی شدند و این زیبنده نیست.

معلمان غیر رسمی و مشکلاتی بدون راه‌حل؟!

در کنار انتقاداتی که بر روند ورود نیرو‌های غیر از مجاری رسمی آموزش و پرورش دارد است، اما روی دیگر سکه نیرو‌هایی هستند که شاید مجاری معرفی شده را انتخاب نکردند، اما صرفا با هدف صرفه اقتصادی هم پا له کلاس‌های درس نگذاشتند، کافی است تا پای صحبت‌های معلمان غیردولتی و خرید خدماتی بنشینی تا از اوضاع نابسامان کاری تعریف جدید بیابی، معلمانی که هر لحظه زیر سایه ترس از برکناری کارشان امکان اعتراض ندارند، در این اوضاع و احوال دستمزد ۷۰۰-۸۰۰ هزار تومانی دارند و این در حالی است که سابقه کار کافی و مدرک دانشگاهی مرتبط دارند، اما هیچ یک کلید حل مشکلاتشان نیست.

در این میان معلمان حق التدریس هم خالی از مشکلات نیستند گروهی که حالا با توسعه آموزش مجازی نگران آینده شغلی شان هستند و معلوم نیست دریافتی ماهیانه آن‌ها چطور باشد البته که علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در این باره گفته بود که برای حق التدریس آزاد دریافتی ماهیانه بدون مشکل پرداخت خواهد شد.

سرباز معلم‌ها و بازنشسته‌ها هم علی‌رغم تلاشی که برای تدریس به دانش آموزان دارند گاه از حیث کم تجربگی و گاه خستگی بعد از سال‌ها کار رضایت کافی را در دانس آموزان ایجاد نمی‌کنند ضمن آنکه پرداخت حق و حقوق‌شان هم که گویا حساب و کتابش از دست متولیان در می‌رود.

کمبود معلم؛ درد قدیمی آموزش و پرورش که نسخه‌ای برای آن نیست

کارگروهی که مغفول ماند!

اوضاع بغرنج و مزمن بی سر و سامانی نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت باعث شد تا سال گذشته آقای وزیر از تمهیداتی برای سر و سامان دادن به وضعیت نیروی انسانی صحبت کند، اما از سال گذشته تاکنون گویی این وعده سرانجامی نداشته است و باز هم باید آمار کمبود نیرو در کلاس‌های درس را شنید.

آنطور که حاجی‌میرزای پیش‌تر گفته بود در دولت گروهی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و آموزش و پرورش تشکیل شده است که نیاز معلم در هر منطقه را پیش‌بینی و برای تامین آن برنامه‌ریزی کنند.

با وجود این طرح‌های مختلف تامین نیروی انسانی اما در مقام عمل دستاوردی چشمیگر وجود نداشته است و اوضاع مانند گذشته در دوقطبی کلاس با معلم و  کلاس بدون معلم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
چرا نسخه ای نیست؟؟؟؟
بخدا این همه مواد درسی لازم نیست......
کاروفناوری وهنر وتفکروسبک زندگی....یکیست...
یک زبان خارجی بصورت اختیاری علاقه ای کافیست...
به تمام مقدسات سوگند این حجم نیور هم خیلی خیلی زیاده...
منتها شما رفع بیکاری را با آوردن کسانی که کوچکترین بار علمی وروانشناسی
ندارند از نهضت سوادآموزی ،نیروی آزاد ،و....وارد سیستم میکنید...
بخدا جواب نخواهید گرفت..
به کسی هم بر نخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
معلم باید از باسواد ترین دانشجویان انتخاب شود ودولت باید بالاترین هزینه ها را به آموزش اختصاص دهد وای به حال ملتی وکشوری که مسئولانش بیسواد باشن چون کارشناسان بااستعداد وباسوادهستن که یک کشور را اباد و پیروز میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
این همه نیروی سرباز معلم که بعضا جوان و پرانرژی هستن و علاقمند میتوانن به تعلیم و تربیت کمک کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
درمان برای آموزش و پرورش با کمبود نیرو دارد.همانند معلمان مدارس غیر دولتی روستاهای شهرستان ملکان استان آذربایجان‌شرقی چرا بعنوان حق التدریسی جذب نمیکنند.شرط سنی و آزمون استخدام برای چنین معلمانی باتجربه بردارد.اگر میخواد بهشون ارزش قائل بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
آموزش و پرورش باید این شرط سنی رو بر داره وکمی بیشتر چشمش رو باز کنه وببینه نیروی آزاد هم توانمندی داره. اگر حقوق ملیونی وعیدی وروز معلمی هم اضاف بشه که دیگه از جونشون مایه میذارن. همین جوری که الان دارن وقت وجون وعمرشون رو برا 400، 500 تومن می دهن. که حقوق ادره کاری هم نیستش. تو مملکت اسلامی. این عدالت نیستش. به خدا به دادمون برسید.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا مهدیه
۱۹:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام
من دوسال بعنوان سرباز معلم درآموزش وپرورش مشغول به خدمت بودم،سوال من اینجاست که چرا بایدبه همین راحتی بعدازاتمام سربازی من رو کناربگذارند و به سراغ کسانی بروند که حتی یک دقیقه تجربه حضوردرکلاس رو ندارند؟؟ و یا چرا باید ازسربازمعلمان قبل از سال۹۱ که نظام آموزشی قدیم بودند رو جذب کنند و بعنوان معلم حق التدریس به بچهای سال۹۸ به بعد که دارای نظام جدید هستند سرکلاس بفرستند؟؟
اینهمه دبیر و مدیر ازمن راضی بودند،اینهمه از نحوه تدریس من تعریف و تمجید کردند ولی هیچکدوم حاضرنشدند مراتب جذب من رو بعنوان حق‌التدریس انجام بدند...از شما باشگاه خبرنگاران جوان که همیشه صدای مردم بودین تقاضامندم ورخ است اینجانب رو به گوش مسئولین برسونید،کمبود معلم به راحتی قابل حل است ولی نمیخوان اینکارو کنن،،ما سربازمعلمای سال۹۲ به بعد رو جذب کنید...ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
ایشالاه ک هر جلو هرکسی سنگ میندازه درد بی درمان بگیره اونایی ک قوانین تصویب کردن سال۹۲ بارتبه۸۵۰ کنکور سراسری نتونستم تربیت معلم قبول شم چون فقط دوسال از شرط سنی بیشتر داشتم.الانم بیکارم و میگن کمبود معلم داریم.ولی بودن کسایی ک با رتبه۲۰هزار رفتن معلم شدن.کدوممون سواد داشتیم؟؟من یا رتبه۲۰هزار؟؟؟خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
چی بگم والا
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۵:۰۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
خب نیروهای غیردولتی روبگیرین آخه چی میشه ماکجامون کمترازنیروهای رسمی هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
والا همین رو بگو. اتفاقا بیشتر وقت میذاریم چون هیچ پشت وانه ای نداریم خیلی زحمت می کشیم. ولی اونا حقوق ملیونی وبیمه ومزایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟
Viet Nam
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
معلم ها هیچ کاری نمیکنند الان هم که مدارس تعطیل اند و همه کلاس ها مجازی اند. باید حقوق اینها رو بدهند به کمیته امداد و بهزیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
این بی انصافیه دیگه. چرا معلم تلاشش رو داره می کنه. آنلاینه وتدریس رو میذاره. دیگه دانش آموز باید تلاسش رو بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
باسلام اینجانب کارمندیکی ازمراکزبهداشت منطقه 4 تهران هستم وباتوجه به کمبود معلم وتوانایی درامر تدر یس وسابقه تدریس خصوصی ،درابتدای سال آموزشی قبل به آموزش و پرورش منطقه 4مراجعه کردم ودرخوا ست همکاری بدون دریافت حقوق وبیمه رادادم تابدین وسیله بتوانم سهم خودم (قطعابسیارناچیز)رابرای رفع کمبود معلم فقط به عنوان فی سبیل الله انجام دهم امادریغ ازیک تماس!!!! انتظاردارم افرادبسیارزیادی هستندکه دراین زمینه حاضرندکمک کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
وقتی دولت حاضرنیست استخدام کنه چه فایده داره ما اینهمه لیسانس بیکارداریم ولی چون پارتی ندارند نشستن توخونه بیکار جالب اینجاست که هرچی دیپلمه ک وابسته به نظام بودند رفتند سرکار ولی لیسانسه ها بیکارند اونوقتم میخواید همه ازدواج کنند کارکجا بود اموزش پرورش که انگارازکبسه خلیفه میبخشه ازمونهای استخدامی هم خوب ازقبل تعیین شدن که کی دربیاد برا همینم نشورمون هی هرروزعقب مونده ترمیشه چون تنبلها میرن سرکار زرنگها هم چون پارتی ندارندد بیکارند متاسفیم!!!
-
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
لطفاً وزیر از میزان ساعت کار معلمان با مستندات گزارش دهد....
قبل از کرونا همیشه تعطیل بودن کرونا که اومد دیگ کسی اینها رو زیارت نکرد. خدا رو شکر ((شاد)) اومد ما تونستیم صداشون رو بشنویم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
برای گروهی از شرکت کنندگان ازمون استخدامی که تحصیلات دانشگاهی دارند شرایط سنی رو بردارین وسابقه کارجایگزین کنید برای نیروی جوانتر که تحصیلات دانشگاهی ندارند شرایط سنی بگذارید اینطوری میشود نیروی بیشتری جذب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
کلا نیروی ازاد به حساب نمیاد با زحمت وفعالیت بیشتر وبه روز بودن حقوق کم وبدون بیمه یا گاها بیمه از همان اندک حقوق کسر میشود واقعا چه کار مفیدی صورت گرفته فقط حرف حرف حرف
Iran (Islamic Republic of)
محمد باقر شیبانی
۱۱:۲۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
مراکز تربیت معلم سابق را احیا کنید و مدیران برنامه ریزی نیروی انسانی متخصصانه و متعهدانه کار خود را برای تامین نیروها ی اینده انجام دهند.تا کی میخواهید بکارگیری نیروی حق التدریس و نهضتی و بازنشسته و مستخدمین و افزایش سنوات شاغلین را ادامه دهید؟نمی خواهید اگر نه کار شدن دارد؟خواب زده را نتوان بیدار کرد.(معلمی با 28 سال و 10 ماه خدمت).
Iran (Islamic Republic of)
محمد باقر شیبانی
۱۱:۲۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
مراکز تربیت معلم سابق را احیا کنید و مدیران برنامه ریزی نیروی انسانی متخصصانه و متعهدانه کار خود را برای تامین نیروها ی اینده انجام دهند.تا کی میخواهید بکارگیری نیروی حق التدریس و نهضتی و بازنشسته و مستخدمین و افزایش سنوات شاغلین را ادامه دهید؟نمی خواهید اگر نه کار شدن دارد؟خواب زده را نتوان بیدار کرد.(معلمی با 28 سال و 10 ماه خدمت).
Iran (Islamic Republic of)
کارمند آموزش و پرورش
۱۱:۲۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
آموزش و پرورش پر از نیروی رسمی اضافه هست که از کلاس رفتن فراری هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام. خدا زیادشون کنه! با اینکه هر سال بخاطر کاهش زاد آوری تعداد دانش آموزان کم میشه ، هنوز آموزش پرورش کمبود معلم داره! خوب بجای افزایش کارمندان اداری کمی به مدارس برسن تا معلم کم نیارن! وقتی برای هر کاری یه معاونت میسازن خوب وضع بهتر از این نمیشه! معاون آب خوری... معاون چای خوری... معاون نهار خوری...!
Germany
یارین
۱۰:۴۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
یعنی چی نسخه ای برای آن نیست؟؟؟؟اینهمه جوون مدرک گرفته بی کار خوب ببرینشون سر کار,دولت نمیخواد استخدام کنه چون نمیتونه حقوق بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
نیرو استخدام نمیکنن چون پول ندارن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
معلمی بعنوان شغل دوم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۰:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
باسلام اکثر معلمان حق التدریس و غیررسمی بدون ضوابط وفقط از طریق برخی روابط جذب آموزش و پرورش شده اند و آموزش های لازم را طی نکرده اند در حالیکه ممکن است افرادی باشندکه ازشرایط علمی وعملی بهتری برخوردار باشند اما زمینه جذب آنها فراهم نشده باشد لذا استخدام بدون آزمون و ارزیابی صلاحیت های علمی، اخلاقی وروانی و صرفا بر اساس کار در آموزش و پرورش، ضمن آنکه مغایر با عدالت آموزشی است باعث محروم ماندن آموزش و پرورش و دانش آموزان از خدمات نیروهای ورزیده ونخبه می‌شود و امیدوارم که مسئولان محترم با نگاه به آینده و بدور از هرگونه برخورد احساسي، روند جذب واستخدام نیرو رابر اساس آزمون های کارشناسی وعلمی انجام دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
تقصیر خودشونه توی مصاحبه قبول نمیکنن خیلیا میخوان برن رتبه هم میارن ولی توی مصاحبه حتی اگه مصاحبشون خوب باشه قبولش نمیکنن منتظر اونایی هستن که از تدریس مهد کودک شروع میکنن بعد میشن دبیر زبان دبیرستان!!به خدا من دیدم یه معلمی دبیر پایه ششم خودم بود توی دبیرستان شد معلم زبانم هیچی هم بلد نبود از رو کتاب میخوند درس هم نمیداد
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز از دهدشت
۰۹:۴۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
من در عجبم از یک طرف کمبود معلم هست وار طرفی نمیگذارند ما لیسانسیه ها بعد از بازنشستگی کار کنیم وقتی ما توان کار داریم چرا مسئولان مانع از این کار میشوند چطور بعضی از مسئولان قریب به ۸۰ سال دارند و هنوز بازنشسته نشدن فقط قانون برای ما اجرا میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
خوبی؟ نیرو به اندازه کافی هست لازم به استخدام بازنشسته ها نیست فقط مشکل آموزش و پرورشه که بودجه نداره و زیر بار استخدام کردن نیروهای جوان نمی رود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
صابر
۰۹:۴۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
سرباز معلم ، نهضت و هر آنچه به غیر از دانشگاه فرهنگیان است اشخاص غیر متخصص در آموزش وپرورش هستند ،چرا این روی سکه را نمیبینید که چه کسانی قرار است سر کلاس درس با آشنایی با روانشناسی رشد ، تربیت و.... آینده سازان را تعلیم دهد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
درد کمبود معلم و کمبود پرستار از دردهای کهنه و قدیمی کشورمونه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
به همین معلم هایی که هستند چقدر رسیدگی کردید. معلم با مدرک دکترا و محل اشتغالش در روستا در مدارس چند پایه نصف یه کارشناس در وزارت بهداشت نمی گیره، نمی گم اونا هم به حق خودشون رسیدن ولی از کشورهای دیگه یاد بگیرید اول معلم و بعد سایر وزارت خانه ها ولی اینجا عکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
از آنجایی که معلمان فارغ التحصیل مراکز تربیت معلم در سنین پایین استخدام شده اند و دقیقا در موقعی که به تجربه پختگی رسیده اند در سنین جوانی بازنشسته می شوند یکی از راه کارهای کمبود معلم .استمرار خدمت این دسته از معلمان است
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد احسانی
۰۹:۱۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
با درود بنده مدرکم فیزیک است. الان حدود 10 ساله در مدارس غیر دولتی با حقوق کمتر از 1 تومن کار می کنم . تنهاارزویم رسمی شدن در آموزش و پرورش است .
Germany
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
گزارش خوبی بود استخدامی ها و بخشنامه های وزارت آموزش و پرورش هر سال یه جوره من فقط اینو میخوام بگم به نظرتون یه نفری که از سال ۸۳ تا۸۵ به عنوان سرباز معلم درس گفته بعد از اون همکاریشو به دلایلی که مقصر اصلیش وزارتخانه بوده قطع کرده تا سال ۹۷ که این قانون تصویب شد که کسانی که از سال۸۳تا۹۱ با آموزش و پرورش همکاری دارند میتونم استخدام بشن آیا بازدهی این افراد به نظرتون چقدره نفر داریم سنش نزدیک به ۴۵ ساله بعد هم میگیم راندومان آموزشی کشور پایینه یعنی واقعا سطح فرهنگ اقتصاد و پیشرفت یه کشور تو پیشرفت سطح آموزش و پرورش اون کشوره که واقعا ما از این لحاظ نمرمون صفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید این همه جوان بیکار و تحصیل کرده هستند و حاضر هستند با نصف حقوق معلم ها مشغول به کار شوند فقط کافیه شما یک فراخوان بدین بعد ببینین چی میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
چرا هیچکس به فکر نیروهای آزاد مدارس غیردولتی نیست وقتی که با 10 سال سایقه کار مفید آموزش و پرورش حتی حاضر نمیشه از این نیرو ها استفاده کنه و موسس هم عذرشون رو میخواد ، دیگه چه امیدی داشته باشن به کار کردن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
در سالهای قبل معلمان دو شیفت کار میکردند ولی با این وضعیت 6روزکاری در هفته و به دو بخش تقسیم شدن دانش اموزان امکان تدریس دو شیفته هم سخت میشود
Iran (Islamic Republic of)
نوری
۰۸:۲۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
تحصیل کرده ها با مدرک ارشد و دکتری خانه نشین شده اند بعد آموزش و پروش با ناز و ادا فقط نق میزند که معلم نداریم!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
نمیخوان نسخه ای براش بزارن این همه جوون مثل من وامثال من کارشناسی وکارشناسی ارشددارن ولی از بیکاری توخونه گوشه گیرشدیم چرا استخدام نمیکنن هزارباررفتم آموزش پرورش گفتن بایدسابقه داشته باشی.آزمونم ک میزارن فقط پول ثبت نامو ک دادی خداحافظ خداحافظ ملت سر کاریشونن الویت بامعلم نهضت هاست.بهانه های بنی اسرائیلی میگیرن.مثلاپیش خودشون نهضت هارااستخدام میکنن میگن سابقه دارن خداراشاهدمیگیرم اکثرشون شناسنامه چندنفربیسوادومیبرن ثبت نام میکنن وقتی ک آموزش پرورش میره بازدیداون روز چند نفر جمع میکنن موقع امتحانم یکی دیگ رامیبرن به جاشون امتحان میده حالا کسی نیست از این دولت بپرسه منی ک این همه سال درس خوندم به اندازه یه همچین کسی نیستم چرا الویت اول با این افراده.الان ک استخداممون نمیکنن میگن سابقه ندارین فردا هم میگن سنتون بالاست.لطفا هم انتشار بدین هم پیگیر باشین
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۸:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
طوری مجازی نکردیم که هزینه آموزش را کم کنیم
سرباز معلم گرفتیم
حق التدریس دادیم
قراردادی گرفتیم
بازنشستگان را دعوت به کار کردیم
استخدام آزمایشی گرفتیم
مجوز مدارس خصوصی دادیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
معلم برای چی تولیدات خوابیده اند حق من کارگرازسال98 مانده هر5ماه یکبارحقوق میگیرم بچه هاهم مدرسه نمیرن تمام زحمات گردن خانواده هاشونه پس معلم واسه چی؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
من ورودی سال 81 دانشگاه تربیت دبیر هستم از ما تعهد که نگرفتند فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر شدم در آزمون های آموزش و پرورش شرکت کردم فقط برای رشته ما 5 نفر می خواستند 3 نفر مرد 2 نفر زن یک مدرسه هم آمده بودند شرکت کرده بودند و حق التدریسی و... هم در اولویت بودند
یکی از دوستان که با پارتی و به عنوان حق التدریسی وارد آموزش و پرورش شده بود با همین آزمون ها رسمی شد ولی من بدبخت که دانشگاه تربیت دبیر خواندم هنوز بیکار هستم... رتبه ام هم خوب می توانستم حداقل یک دانشگاه معتبر بخوانم فکر کردم قراره دبیر شوم... همه دبیر شدند جز من..