پیش بینی تولید بیش از ۴۰۰ تن انگور در استان همدان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۲۰ هزار تن انگور در این استان تولید شود.

پیش بینی بیش از ۴۰۰ تن تولید انگور در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت‌اله شهبازی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۳۱ درصد کشمش کشور در استان همدان تولید می‌شود، گفت: به طور متوسط سالانه ۴۶ هزارتن کشمش در استان تولید می‌شود که از این میزان، ۳۶ هزار و ۶۰۰ تن به شکل کشمش صادر می‌شود.

اوبا بیان اینکه ۳۳ درصد صادرات کشمش کشور مربوط به این استان است ادامه داد: ۶.۸ درصد باغ‌های انگور کشور به مساحت ۲۱ هزار و ۷۰۰ هکتار در استان همدان قرار دارد ادامه داد: پارسال ۴۰۶ هزار تن انگور از این تاکستان‌ها برداشت شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۲۰ هزار تن تولید انگور استان باشد که رشد خود را در سال‌های گذشته و امسال داشته است.

شهبازی با بیان اینکه شهرستان ملایر با ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت ۳۴ درصد را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: سال گذشته این شهرستان با ۲۴۲ هزار تُن تولید انگور، بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در خصوص اجرای طرح فراز در سطح باغ‌های انگور استان نیز بیان کرد: تا پایان سال ۹۷ کل طرح فراز ایجادشده در استان ۲۰ هکتار بود.

او با بیان اینکه سال گذشته با کمک سند راهبردی سه‌ساله استان ۸۵ هکتار سطح زیر کشت طرح فراز افزایش یافت، یادآور شد: در برنامه پیش‌بینی‌شده در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰، باید ۶۰۰ هکتار طرح فراز در استان ایجاد شود.

شهبازی با تاکید بر اینکه اجرای طرح فراز مورد استقبال باغ‌داران قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هکتار پرونده طرح فراز آماده است که پس از تامین منابع مالی اجرا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: متوسط تولید انگور در استان بیش از ۱۹ تن در هکتار است و اجرای طرح فراز عملکرد را تا ۲ برابر افزایش داده و کیفیت را نیز به طرز چشمگیری بالا برده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار