افزایش شمار مبتلایان کرونا در زندان زنان تگزاس

سازمان زندان‌های آمریکا از افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹در زندان زنان پنجمین شهر بزرگ تگزاس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوآ، سازمان زندان‌های آمریکا اعلام کرد شمار موارد تایید شده ابتلا به کووید - ۱۹ در زندان شهر فورت ورث واقع در ایالت تگزاس -که پنجمین شهر بزرگ این ایالت است- به ۵۱۰ نفر افزایش یافته است.

طبق گزارش این سازمان آزمایش بیش از ۵۰۰ زندانی زن در این زندان مثبت اعلام شده است.

در حالی شمار مبتلایان کرونا در این زندان به بیش از ۵۰۰ تن رسیده است که سه هفته قبل تنها سه مورد ابتلا به کووید - ۱۹ در این زندان گزارش شده بود. در ماه آوریل نخستین مورد تلفات ناشی از ابتلا به کرونا در این زندان گزارش شد.

زندانیان زن فورت ورث در بخش مجرمانی نگهداری می‌شوند که دچار مشکلات روانی و پزشکی هستند. در حال حاضر، حدود یک هزار و ۳۵۷ مجرم دوران محکومیت خود را در این زندان سپری می‌کنند.

در ماه‌های گذشته زندان‌های آمریکا به دلیل تراکم جمعیت و شرایط بد به کانون شیوع کرونا در این کشور تبدیل شده است.

شیوع کرونا در تگزاس به مرحله خطرناکی وارد شده است به گونه‌ای که بخش بهداشت و درمان آن از عهده مقابله با حجم بالای مبتلایان کووید-۱۹ بر نمی‌آیند و در همین راستا ۵۸۰ تن از نیرو‌های کادر درمانی نیروی دریایی و زمینی آمریکا برای کمک به بیمارستان‌های تگزاس فراخوانده شدند.

در تگزاس شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در ماه ژوئیه افزایش پیدا کرده است و ده‌ها نوزاد به این ویروس آلوده شده اند. از همین رو مقامات محلی از مردم خواسته اند از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

پیش از این مقامات تگزاس با توجه به بالا بودن شمار جان باختگان و تکمیل ظرفیت سردخانه‌ها در این ایالت، سفارش کانتینر‌های یخچال دار را داده اند.

در حال حاضر، حدود ۱۴۰ هزار مبتلا در زندان‌های تگزاس گزارش شده که از این میان ابتلای ۱۲ هزار نفر به کرونا تایید شده است. حدود ۲ هزار نفر از کارکنان زندان‌های این ایالت نیز در این شرایط قرار دارند.

از ژانویه تاکنون ابتلای بیش از ۴ میلیون نفر به کووید-۱۹ در سراسر آمریکا تائید شده است و حدود ۱۴۵ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار