جوابیه صندوق اعتباری هنر درباره پرداخت نشدن حق بیمه مترجمان

صندوق اعتباری هنر درباره علت پرداخت نشدن حق بیمه تیر تا شهریور ماه مترجمان توضیح داد.

حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش مصاحبه‌ای را با محمدرضا اربابی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان منتشر کردیم. اربابی در آن گفت و گو اعلام کرد، با وجود اینکه صندوق اعتباری هنر گفته است حق بیمه تیر تا شهریور ماه مترجمان پرداخت می شود، کارگزاری‌های بیمه رفتار دیگری دارند و به اهالی قلم می‌گویند، باید رسید صندوق اعتباری هنر را به همراه داشته باشند.

در واکنش به این خبر، وزارت ارشاد جوابیه مدیر عامل صندوق اعتباری هنر را برای باشگاه خبرنگاران جوان فرستاد که در ادامه آن را می خوانید:

«مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در جوابیه خود نوشته است:

با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری صندوق اعتباری هنر پیشنهاد پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سه ماهه نخست سال جاری را در بسته حمایت از اهالی فرهنگ و هنر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جبران خسارت‌های کرونا به هنرمندان مطرح نمود. در همین رابطه مکاتبات با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرفت.

مهلت پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی سه ماهه اول سال ۹۹ ، تا ۳۱ خرداد ماه تمدید شد تا در این بازه زمانی فرصت پیگیری از سازمان تأمین اجتماعی فراهم شود.

در این راستا با پیگیری‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت‌های معاون اول رئیس‌جمهوری در مرحله اول حق بیمه فروردین ماه اعضایی که براساس اطلاعیه‌های صندوق هیچ اقدامی اعم از اخذ فیش و یا پرداخت حق بیمه نکرده بودند، از سوی صندوق به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شد. از آنجا که با توجه به مقررات سازمان تامین اجتماعی پرداخت حق بیمه سه ماهه اول سال جاری برای افرادی که فیش پرداخت کرده اند، صرفا از طریق همان فیش امکان پذیر است، بنابراین حق بیمه این گونه افراد مستقیماً از سوی صندوق به سازمان تامین اجتماعی میسر نبود و مقرر شد افراد حق بیمه مندرج در فیش را شخصاً پرداخت نمایند و متعاقباً صندوق نسبت به استرداد مبلغ مذکور نسبت به حساب این افراد اقدام نماید.

ضمناً همانطور که در اطلاعیه‌های مکرر صندوق تاکید شده است اعضای صندوق از پرداخت حق بیمه سه ماهه اول سال جاری معاف شده اند، نه سه ماهه دوم. درج این اخبار مؤید این مطلب است که انجمن صنفی مترجمان حتی مفاد اطلاعیه‌های صندوق اعتباری هنر را که از مبادی اطلاع رسانی این صندوق نظیر سایت و ... به طور مکرر اعلام شده، مطالعه ننموده است.

لازم به ذکر است دفترچه بیمه تامین اجتماعی اعضای صندوق بدون نیاز به مراجعه حضوری تمدید شده است.»

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.