در آخرین روز از هفته ازدواج:

سامانه مشاوره امید زندگی در کرمان رونمایی می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از رونمایی از سامانه مشاوره امید زندگی در آخرین روز از هفته ازدواج در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان که با محوریت هفته ازدواج با حضور فدایی استاندار و اعضای ستاد در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضار شرکت کننده در جلسه، با اشاره به اینکه امروز دومین جلسه‌ی برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان طی امسال است، گفت: نخستین جلسه با حضور بصیری معاون استاندار با موضوع مشارکت‌های اجتماعی برگزار شد.

او افزود: این ستاد متشکل از ۲۱ دستگاه عضو است که مسئولیت مستقیم دارد و چهار نفر از اعضای مجمع جوانان استان کرمان نیز به عنوان اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان در جلسه حضور دارند.

پاریزی تصریح کرد: این اعضا در حقیقت همان مشاوران جوان استاندار هستند که قبلا به شکل دیگری و امروز با عضویت در ستاد استان کارشان دنبال می‌کنند.

او بیان داشت: بدین ترتیب، این اعضا، هم در جریان محدودیت‌های دستگاه‌ها در جلسات هستند و هم با خلاقیت، توانمندی و خوش فکری که دارند، مسائل را منتقل می‌کنند تا ما بتونیم نهایتاً بهره برداری مناسبی را از جلسات داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به بیان گزارشی از وضعیت استان در حوزه جوانان پرداخت و گفت: ۱۳۵ سمن دارای اعتبار نامه در استان کرمان داریم که از وزارت ورزش و جوانان اعتبارنامه‌های خود را دریافت کردند که این سمن‌ها متناسب با توانمندی هم به لحاظ فکری و جسمی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی ـ مذهبی فعالیت می‌کنند و با توجه به علاقه مندیشان تأثیرات بسیار زیادی در بحث مسائل اجتماعی و فرهنگی داشته اند.

پاریزی افزود: در مدت زمان شیوع کرونا که استان، کشور و جهان را به نوعی درگیرساخته است و جلسات بسیار خوبی برگزار شد، جوانان ما در سمن‌ها اقدامات بسیار مثبت و موثری انجام دادند که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث رزمایش همدلی "کمک مومنانه، همت جوانانه" بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی به همت سمن‌ها در استان تهیه و توزیع شد.

او توزیع مواد ضدعفونی کننده و بسته‌های بهداشتی در نقاط مختلف استان به ویژه حاشیه شهر‌ها و توزیع کمک‌های مردم در سیل جنوب کرمان را از دیگر اقدامات قابل تقدیر سمن‌ها در حوزه اجتماعی عنوان کرد.

پاریزی ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه با اشاره به اینکه این هفته با عنوان هفته ازدواج نام گذاری شده است، تصریح کرد: برنامه‌های هفته ازدواج با توجه به تشکیل کارگروه‌های تخصصی امروز در جلسه بیان می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت سمن‌ها در حوزه‌های مختلف از دستگاه‌ها خواست: با اعتقاد به توانمندی و ظرفیت جوانان، در برنامه‌های پیشنهادی بیشتر از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و جوانان استفاده کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از رونمایی از سامانه مشاوره امید زندگی به همت سمن‌های جوان در آخرین روز از هفته ازدواج در این استان خبر داد و بیان داشت: این سامانه به زودی در کرمان کار خود را آغاز می‌کند که قابلیت‌های بسیار بالایی در بحث مشاوره دارد.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش بر ترویج ازدواج‌های آسان و پرهیز از تجمل گرایی تأکید کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار