تقویت زیرساخت‌های پست، به توسعه کسب و کار‌ها کمک می‌کند

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در جلسه شورای اداری پست استان کردستان بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها، متناسب با عملیات پستی برای توسعه کسب و کار‌ها تأکید کرد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه‌ای که ظهر امروز با حضور خالد جعفر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان، غلامرضا ملکیان مدیرکل حراست و امنیت پستی، طاهر محمدی سرپرست جدید پست استان کردستان و جمعی از کارشناسان پست این استان برگزار شد، محمدرضا قادری گفت: با توجه به افزایش حجم مرسولات، برای توسعه تجارت الکترونیک باید زیرساخت‌های پست را در حوزه ناوگان حمل و نقل، ادارات تجزیه و مبادلات و سکوی پستی تقویت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت طرح ستاپ (سکوی تجارت الکترونیک پست) افزود: این طرح را برای گسترش تجارت الکترونیک طراحی کردیم تا جابه‌جایی کالا برای مردم راحت‌تر باشد، فرصت دسترسی به بازار‌های داخلی و بین المللی را برای کسب و کار‌ها فراهم کنیم و به توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در کشور کمک نماییم.

ضربه بزرگ کرونا به کسب‌وکار

قادری با یادآوری آسیب‌های وارد شده به اغلب کسب و کار‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا افزود: برای پست این یک فرصت بزرگ در حرکت به جلو بود، که ما توانستیم از آن استفاده کرده، کار‌ها را بر پایه دو امر دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک پیش ببریم و ثابت کنیم پست دارای توانایی و مانایی تاریخی است.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا برای خدمت‌رسانی بیشتر، پست بدون تعطیلی به کار خود ادامه داد، گفت: در سال جاری تجارت الکترونیک و خدمات پستی رشد خوبی داشته است و علی‌رغم همه مشکلات توانستیم بحران را به خوبی اداره کنیم، که البته رمز این موفقیت همدلی همکاران ما در سراسر شبکه پستی کشور است.

قادری با اعلام اینکه پست جایگاه ۳۶ جهانی را دارد و این جایگاه در بین شرکت‌های پستی جهان جایگاه مناسبی است، اظهار داشت: امروزه بسیاری از کشور‌های توسعه یافته برای کمک به کسب و کار‌ها به تجارت الکترونیک در پست روی آورده‌اند و این نشانه موقعیت عظیم پست در دنیا است.

موقعیت جغرافیایی کردستان، فرصتی برای توسعه تجارت الکترونیک 

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست به موقعیت جغرافیایی و مرزی استان کردستان اشاره و اضافه کرد: این فرصتی برای توسعه تجارت الکترونیک در کردستان به شمار می‌آید که بهره بردن از آن کمک بزرگی به شرکت پست و توسعه استان خواهد کرد. 

معاون استاندار کردستان نیز در این جلسه با اشاره به استمرار فعالیت پست در شرایط سخت شیوع ویروس گفت: کارکنان پست با ایثار و تلاشی کم نظیر سلامتی را برای بسیاری از مردم به ارمغان آوردند.

جعفری با اشاره به دسترسی استان کردستان به بازار‌های بین‌المللی، اهمیت طرح ستاپ را یادآور شد و افزود: تجارت الکترونیک پست می‌تواند به توسعه استان کمک کند و استانداری نیز آماده هر نوع همکاری با پست کردستان در تمامی حوزه‌ها بخصوص طرح ستاپ و جی‌نف است.

همچنین در این جلسه، طاهر محمدی سرپرست اداره کل پست استان کردستان گزارشی از فعالیت‌های پست استان ارائه کرد و کارشناسان این اداره کل به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. در جریان سفر به استان کردستان، قادری از واحد‌های مختلف اجرایی اداره کل پست بازدید و با کارکنان این بخش‌ها به گفتگو پرداخت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار