گچساران در نوک پیکان ابتلا به کرونا در استان

شهرستان گچساران به دلیل همسایگی با استان‌های همجوار با وضعیت قرمز کرونایی از جمله بوشهر، فارس و خوزستان در نوک پیکان این بیماری قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کلانتری استاندار این استان در جلسه اضطراری ستاد کرونای گچساران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا اواخر اردیبهشت ماه این بیماری به خوبی در استان کنترل شد، اما در خردادماه متاسفانه از سرگیری زندگی عادی و برگزاری مراسم عروسی و تشییع و ترحیم و عادی انگاری موجب افزایش شمار مبتلایان شده است.

کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر تمامی بانک‌ها، ادارات، نهاد‌ها و موسسات نکات بهداشتی را رعایت و کارکنان بدون ماسک در ادارات حضور نخواهند یافت گفت: ورود کارکنانی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند به ادارات ممنوع و با متخلف برخورد قانونی می شود.

کلانتری با بیان اینکه جامعه روستایی نباید فراموش شود گفت: در روستا‌هایی که افراد مبتلا به ویروس کرونا کمتر بوده بایستی تشویق شوند.

استاندار افزود: ۴۵ درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان خانم‌ها هستند.
 
کلانتری با اشاره به اینکه نشست‌های محله‌ای موجب افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا است، افزود: امروز هر چه شرکت کنندگان در مراسم تشییع و تدفین کمتر باشند ابتلا به ویروس هم کمتر خواهد بود.

استاندار بیان کرد: پاشنه آشیل شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان مجالس عروسی، عزا و تجمعات است که باید به حداقل برسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۰ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۰۰۴ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

یزدانپاه افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفندماه تاکنون در شهرستان بویراحمد هزارو ۷۲ نفر، گچساران ۷۲۸ نفر، و کهگیلویه ۴۲۷ نفر ابتلا مثبت به ویروس کرونا گزارش شده است.

او با اشاره به افزایش شمار افراد مبتلا در شهرستان بویراحمد و گچساران از خردادماه تاکنون گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا از اسفندماه تا  ۱۲ خردادماه امسال تعداد ۲۷۱ نفر و در شهرستان گچساران ۹۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

یزدانپاه بیان کرد: از خردادماه تاکنون شمار افزایش ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان بویراحمد چهار برابر، گچساران ۷.۶ دهم برابر و در کهگیلویه ۲.۷ دهم برابر افزایش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از خرداد ماه تاکنون افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا در کل استان به ۴.۳ دهم برابر رسیده است.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.