روغن نباتی به صرف روغن مایع

این روزها که شاهد افزایش قیمت روغن در بازار هستیم ، فروشندگان روغن نباتی را تنها به شرط خرید روغن مایع عرضه می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، شهروندان بیرجندی نسبت به عدم نظارت بر رفتار برخی فروشندگان گلایه مندند و نبود نظارت سبب تحمیل اقلام به مردم شد.

مدتی است قیمت روغن جامد در بیرجند افزایش و میزان عرضه آن کاهش یافته؛ برخی واحد‌ها نیز روغن جامد را بالاجبار به‌همراه اقلام دیگر مانند رب گوجه فرنگی، ماکارانی و سایر مواد غذایی به مشتری عرضه می‌کنند که این مسئله گلایه مردم را درپی داشته است.

این روز‌ها مردم سعی می‌کنند نکات بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی را بیشتر از قبل رعایت کنند و در سطح شهر کمتر حضور پیدا کنند، اما آنچه ذهنشان را بیشتر از قبل درگیر کرده گرانی‌های بی‌سابقه است؛ گرانی‌هایی که کار یکی دو روز نیست بلکه هر روز نوبت به یک کالا می‌رسد تا مردم کمبود و افزایش قیمتش را بیش از پیش شاهد باشند.

برخی کالاها  وقتی اعلام می شود نرخ این محصول افزایش قیمت دارد گویا مغازه‌داران بیرجندی هم گوی سبقت را از هم ربوده و این کالا کمیاب شده است. حال مردم مانده‌اند وقتی جنسی گران شده باز صیغه کمیابی آن چه معنی دارد.


بیشتر بخوانید


یکی از شهروندان بیرجندی با با بیان اینکه برای خرید ۵ کیلویی روغن به یکی از مراکز عرضه خرید سطح شهر بیرجند مراجعه کردم در همان ابتدای صبح پاسخ مسئول نبود روغن جامد بود و این درحالی است که آن واحد عرضه یکی از بزرگترین عمده‌فروشی‌های شهر است مگر می‌شود عمده‌فروش بزرگ یک روغن ۵ کیلویی نداشته باشد؟

او ادامه داد: می‌دانیم قیمت روغن جامد گران شده است، اما چرا در بازار یافت نمی‌شود؟ از مسئولان تقاضا داریم نسبت به این موضوع رسیدگی بیشتری داشته باشند.

 دوباره امروز چرخی در بازار بیرجند زدیم تا از آخرین وضعیت روغن پرس و جویی کند.

به اولین مغازه که رسیدیم سراغ از روغن جامد گرفتیم فروشنده سری تکان داد گویا روغن نباتی موجود است، اما تنها به فروش نمی‌رود و باید همراه با ۳ روغن مایع خریداری شود.

یکی از همشهریان بیرجندی گفت: یک روز از گرانی روغن نباتی باید گلایه کنیم و روز دیگر از اینکه روغن موجود است، اما باید به همراه کالایی دیگر خریداری کنیم. اگر بخواهیم یک "حلب" روغن بخریم باید با کالای جانبی که مجبور به خرید آن هستیم مبلغی حدود ۸۰ هزار تومان بپردازیم.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز با گلایه از اینکه امروز برای خرید روغن نباتی مراجعه کردم، اما فروشنده گفت برای خرید یک ۵ کیلویی روغن باید ۳ روغن مایع خریداری کنید و قیمت ۸۲ هزار تومان است. من مصرف روغن مایع ندارم و این کالا را نمی‌خواهم باید به چه کسی بگویم.

او با بیان گلایه از اینکه "حبوبات نیز همچنان افزایش قیمت دارد" گفت: لوبیا قرمز ۲۴ هزار تومان، لوبیا رشتی ۲۶ هزار تومان، لوبیا چشم بلبلی ۲۴ هزارتومان، عدس ۱۹ هزار تومان و لپه ۲۷ هزار تومان است این افزایش قیمت‌ها سر از کجا در می‌آورد من باید تمام حقوق کارگریم را بدهم و همین اقلام را تهیه کنم اجاره خانه، قبوض آب و برق و بقیه هزینه‌ها را چگونه تأمین کنم چرا مسئولان فکری به حال قشر متوسط و ضعیف برنمی‌دارند.

یکی دیگر از همشهریان بیرجندی نیز با گلایه از افزایش قیمت در بازار میوه گفت: گرانی‌ها در بازار میوه هم وجود دارد به طوری که گیلاس در هفته گذشته ۱۷ هزار تومان، اما امروز قیمت ۳۵ هزار تومان در سطح شهر عرضه می‌شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.