اعلام نرخ مصوب ماسک بهداشتی در خراسان رضوی

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نرخ مصوب هر عدد ماسک سه‌لایه در محل تولید آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال و برای عرضه ۱۳ هزار ریال است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی غفوری ‌مقدم معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نرخ مصوب هر عدد ماسک سه‌لایه در محل تولید آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال و برای عرضه به مصرف‌کننده در این استان ۱۳ هزار ریال است.

او افزود: این قیمت که مصوبه کمیته اقتصادی تامین، توزیع و نظارت بر توزیع کالا‌های مورد نیاز ستاد استانی مقابله با کرونا می‌باشد، به تایید دادستانی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، استانداری خراسان رضوی و دیگر واحد‌های نظارتی هم رسیده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه متاسفانه وضعیت خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا مناسب نیست و وزارت بهداشت تاکید فراوانی بر استفاده از ماسک توسط عموم مردم به ویژه در اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل دارد، نیاز به تامین ماسک و سایر اقلام پیشگیرانه از شیوع بیماریکرونا مانند الکل و مواد ضدعفونی کننده بیش از گذشته وجود دارد.

غفوری مقدم بیان کرد: اولویت استان تامین ماسک با قیمت مناسب برای مردم است و در این زمینه واحد‌های صنعتی در خراسان رضوی توانایی تولید روزانه بیش از ۳۰۰ هزار ماسک سه لایه طبی را دارند.

او یکی از مهمترین مشکلات کنونی واحد‌های صنعتی تولید ماسک سه لایه در استان را کمبود مواد اولیه دانست و تصریح کرد: هر ماسک سه لایه دارای دو لایه "اسپان باند" و یک لایه میانی "ملت بلون" است که مشکلی برای تولید اسپان باند در داخل استان وجود ندارد، اما لایه "ملت بلون" باید از استان‌های دیگر تامین شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به اینکه دو واحد صنعتی عمده بزرگ تولید "ملت بلون" در کشور وجود دارند که نیاز کل کشور در این قلم کالایی را تامین می‌کنند لذا واحد‌های صنعتی استان در تامین این قلم کالایی دچار مشکل شده‌اند.
 

بیشتربخوانید



غفوری مقدم اظهار کرد: دستگاه قضایی به موضوع تامین ماده اولیه مزبور ورود پیدا کرده و به صورت موردی چند محموله از "ملت بلون" برای واحد‌های صنعتی استان تامین شد، اما تامین این ماده اولیه باید به صورت مستمر باشد و به اندازه کافی به دست واحد‌های صنعتی برسد تا این واحد‌ها بلاانقطاع در سقف ظرفیتشان ماسک تولید کنند.

او افزود: هم اکنون واحد‌های صنعتی که ظرفیت روزانه آن‌ها تولید بیش از ۳۰۰ هزار ماسک در روز است به دلیل تامین نشدن به موقع مواد اولیه، میزان تولیدشان به طور میانگین به ۸۰ تا ۱۰۰ هزار ماسک سه لایه در روز رسیده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در نشست اخیر کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با کرونا، درباره نظارت بر تولید و توزیع اقلام پیشگیرانه از بیماری کرونا تصمیم گیری شد که آنچه تولید می‌کنند حتما با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و با اولویت کادر درمانی و بیمارستان‌ها توزیع شود و بعد سایر نیاز‌ها به این اقلام از ناحیه دانشگاه علوم پزشکی تامین شود.

غفوری مقدم بیان کرد: قرار شد تا زمانی که تامین مواد اولیه واحد‌های صنعتی تولید کننده ماسک در استان پیگیری می‌شود، از تهران درخواست دو میلیون ماسک سه لایه برای استان انجام گیرد تا بتوان نیاز کنونی خراسان رضوی به این کالا را تامین کرد.

او تصریح کرد: واحد‌های صنعتی تولید کننده ماسک سه لایه طبی در خراسان رضوی قادر به تامین بیش از نیاز استان در این بخش هستند مشروط بر اینکه مواد اولیه مورد نیاز تولید این کالا تامین شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: خراسان رضوی در زمینه تامین الکل و مواد ضدعفونی کننده مشکلی ندارد و این مواد در حد نیاز استان تولید می‌شود.

غفوری مقدم اظهار کرد: تصمیماتی در خصوص شبکه تولید و توزیع محلول‌های ضدعفونی کننده در نشست کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با کرونا گرفته شد تا اقدام مشترک نظارتی توسط گره مشترکی از بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ماسک و الکل و مواد ضدعفونی کننده انجام گیرد تا شبکه تولید، تامین و توزیع این اقلام به صورت مرتب کنترل و پایش شود.

او افزود: همچنین مقرر شد یک برنامه ریزی برای ایجاد ذخیره راهبردی از اقلام پیشگیرانه از کرونا در استان انجام گیرد تا در صورت شروع فصل سرما و تداوم شیوع کرونا و آنفولانزای فصلی بتوان نیاز استان را در اقلام ماسک و مواد ضدعفونی کننده تامین کرد و مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.