۲۸ درصد طلای کشور در مشهد استفاده می‌شود

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازارجواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران گفت: ۲ هزار واحد جواهرسازی بزرگ و کوچک در مشهد داریم و ۲۸ درصد طلای کشور در مشهد استفاده می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد پیش‌بین، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازارجواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران در هفتمین نشست از سلسله‌نشست‌های عصرانه کارآفرینی در دفتر معین اقتصادی مشهد گفت: تا پیش ازشیوع کرونا هرکس آموزش طراحی و جواهرسازی می‌دید امکان نداشت بیکار بماند. امیدواریم هرچه زودتر به حالت قبل بازگردیم.

او با بیان اینکه سال‌هاست که در حوزه ترویج و فرهنگ‌سازی صنعت گوهرسنگ تلاش می‌کنیم، افزود: تا چند سال قبل طلای مشهد را جایی نمی‌خریدند و حتی طلاساز‌های مشهدی هم طلای خود را به نام تهران می‌فروختند، اما اکنون طلاسازان مشهد، چند نمایندگی در تهران دارند و کار خود را با افتخار می‌فروشند.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازارجواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران ادامه داد: ۳ برند جواهرات در مشهد به ثبت رسیده است و همچنین ۳ شرکت طراحی در این شهر فعالیت می‌کند که در هیچ‌جای کشور مشابه آن وجود ندارد؛ از این‌ رو صنعت جواهرات مشهد یعنی ترکیب سنگ و فلز با هیچ شهر ایران قابل مقایسه نیست.

پیش‌بین بیان کرد: هزار واحد جواهرسازی بزرگ و کوچک در مشهد داریم. در پایان سال ۹۷ تنها بخشی که افزایش اشتغال داشت، جواهرات مشهد بود و براساس آمار میدانی، مشهد ۱۲ درصد افزایش اشتغال داشت.

او تصریح کرد: جواهرسازی صنعتی مزیت‌دار است؛ زیرا به حمل‌و‌نقل وابسته نیست، ارزش افزوده بسیار دارد، به امکانات زیربنایی خاصی نیازمند نیست و مکانی کوچک و سرمایه اولیه اندکی برای ایجاد اشتغال می‌خواهد.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازارجواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران تاکید کرد: کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار مصوب سال ۹۳ در شورای عالی انقلاب فرهنگی بود؛ کانون جواهرات اولین کانونی بود که با این اساسنامه تشکیل شد و دفتر مرکزی آن در مشهد قرار دارد. این کانون یک نهاد غیرانتفاعی است که تصمیم‌گیر نیست، اما تصمیم‌ساز است.

پیش بین با تاکید بر اینکه کانون جواهرات می‌تواند درزمینه آموزش سنگ به معین اقتصادی مشهد کمک کند، اظهار کرد: می‌توان چهارچوبی برای همکاری بین کانون جواهرات و معین اقتصادی مشهد درزمینه آموزش جواهرسازی در فرهنگ‌سرا‌های شهرداری تهیه و بخشی از هزینه‌های آن را ازطریق ایمیدرو تامین کرد تا بتوانیم ازطریق آموزش جواهرسازی اشتغال مناسبی ایجاد کنیم.

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.