راه اندازی ۶۰ واحد جدید تولیدی و ۷۵ طرح توسعه دراستان

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از راه اندازی ۶۰ واحد جدید تولیدی و ۷۵ طرح توسعه در این استان در چهار ماهه نخست سال جهش تولید خبر داد و گفت: در زمینه راه اندازی واحد‌های تولیدی جدید رتبه نخست کشور را داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،نادر اصغرپور معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی روز دوشنبه با اشاره به اینکه راه اندازی طرح‌های یاد شده در سال جاری همسو با برنامه تعمیق و توسعه ساخت داخل می‌باشد، گفت: این ۶۰ واحد جدید تولیدی با سرمایه گذاری بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان و اشتغال جدید یکهزار نفر درچهار ماهه سال جهش تولید راه اندازی شده است.

او  افزود: عمده طرح‌های راه اندازی شده جدید در زمینه‌های ماشین آلات و تجهیزات و وسایل نقلیه می‌باشند.

او همچنین از راه اندازی ۷۵ طرح توسعه واحد‌های صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و گفت: سرمایه گذاری در طرح‌های توسعه‌ای استان منجر به افزایش اشتغال یکهزار و ۲۰۰ نفری و کسب رتبه دوم کشوری شده است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان افزود: عمده طرح‌های توسعه‌ای راه اندازی شده در زمینه صنایع غذایی و آشامیدنی، محصولات شیمیایی، لاستیک، پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات همسو با مزیت‌های نسبی استان و توانمندی‌های واحد‌های صنعتی استان می‌باشد.

اصغرپور از بازگشت واحد‌های تعطیل و راکد به چرخه تولید به عنوان اولویت سازمان صمت استان یاد کرد و گفت: در همین راستا فعالیت تعداد ۳۰ واحد تولیدی تعطیل شده در داخل شهرک‌های صنعتی استان به منظور صیانت از اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر تداوم یافت.

آذربایجان شرقی بیش از چهار هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار