شهرداران آمریکایی خواستار اقدام کنگره علیه ترامپ شدند

گروهی از شهرداران آمریکایی با ارسال نامه‌ای از کنگره این کشور خواستند تا از طریق قانون مانع اعزام نیرو‌های فدرال از سوی دونالد ترامپ به شهر‌های آن‌ها شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست، ۶ شهردار آمریکایی روز دوشنبه از کنگره این کشور خواستند تا مانع اعزام نیرو‌های فدرال به شهر‌های تحت اداره آن‌ها از سوی رئیس جمهور این کشور شود.

شهرداران عمدتا دموکرات آمریکایی با تاکید بر اینکه استقرار نیرو‌های فدرال تنها به تشدید اعتراضات ضد نژادپرستی در سراسر کشور می‌انجامد، از کنگره آمریکا خواستند تا از این اقدام دونالد ترامپ جلوگیری کند. این درخواست در همان روزی مطرح شد که نماینده ایالت اورگن از بازداشت ۲۲ نفر به اتهام درگیری با پلیس فدرال و محلی در پورتلند خبر داد.

شهرداران دموکرات پورتلند، شیکاگو، سیاتل، نیومکزیکو، کانزاس، آلبوکرکی و میسوری در نامه‌ای به سران دو حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اعلام کردند: ما از کنگره می‌خواهیم قانونی را تصویب کند تا بر مبنای آن این اقدامات غیرقانونی اعلام شود.

اما رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه طی پیامی توییتری اعلام کرد که شمار گسترده‌ای از افسران فدرال به شهر سیاتل اعزام شده‌اند و در حالت آماده‌باش قرار دارند.

ترامپ ماموران امنیتی فدرال را در اوایل ماه ژوئیه در بحبوحه اعتراضات در پورتلند، به آن مکان فرستاد. این اقدام ترامپ پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه افسران فدرال با هویتی مجهول معترضان را به روشی غیرقانونی بازداشت کرده‌اند، انتقاداتی را به همراه داشت. افسران فدرال در پورتلند ضمن پوشاندن کد‌های شناسایی خود، با گاز اشک‌آور به مخالفان حمله می‌کردند. آن‌ها همچنین ضمن ضرب و شتم معترضان، اقدام به دستگیری غیرقانونی آن‌ها کردند.

بیش از دو ماه از شروع اعتراضات در پورتلند به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوستی که به دست پلیس بی‌رحم سفیدپوست آمریکایی، به قتل رسید، می‌گذرد. اما از هفته گذشته اخباری مبنی بر شروع جنگی مخفی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مردم پورتلند با گماشتن پلیس مخفی میان معترضان منتشر شده است.

در پی قتل جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا، ایالت‌های مختلف این کشور درگیر اعتراضات سراسری هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار