آزادسازی ۱۰۰ هکتار از بستر رودخانه‌های مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از آزادسازی ۱۰۰ هکتار از بستر رودخانه‌های استان پس از سیل پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه سیلاب اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ سبب شد تا آزادسازی بستر به عنوان بخشی از مطالبات مردم شود، گفت: حدود ۱۰۰ هکتار از بستر رودخانه‌های مازندران که در تصرف افراد بوده با همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال استان پارسال آزادسازی شد.

او افزود: این شرکت جهت صیانت و حفاظت از رودخانه‌های استان موفق شد حدود ۳۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان  را نیز ساماندهی و لایروبی کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه جهت صدور سند برای حریم و بستر رودخانه‌ها نقشه ۱۰۰ کیلومتر از بستر نهایی و به اداره ثبت استان ارسال شد، گفت: در این مدت نسبت به تهیه نقشه بستر و حریم رودخانه‌ها و تالاب‌ها به طول ۲۰۰ کیلومتر نیز انجام گرفت.

او افزود: در این مدت جهت صیانت و حفظ رودخانه‌های استان ۶۳۲ مورد اخطار، ۲۵۲ مورد برای متخلفان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد که از این تعداد پرونده تاکنون تعداد ۱۵۶ مورد منجر به صدور آرای قضایی گردید و مابقی در دست رسیدگی است.

یخکشی در ادامه به تشریح برنامه صیانت از منابع آب زیرزمینی نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۱۷۵۰ مورد از چاه‌های فاقد پروانه از ابتدای پارسال تاکنون تعیین تکلیف و به همین میزان نیز اصلاح و تعدیل پروانه‌ها انجام گرفته است.

او از انسداد ۲۰۰ مورد چاه غیرمجاز با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی در این مدت خبر داد و افزود: جهت صیانت از منابع آب زیرزمینی ۷۰ مورد چاه عمیق و نیمه عمیق استان مجهز به کنتور هوشمند شده اند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران، گفت: صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها و منابع آب زیرزمینی امری حیاتی بوده که نیازمند همکاری بخش‌های مختلف استان و به ویژه مردم می‌باشد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار