تست سرعت نسل پنجم شبکه همراه انجام شد

فناوری نسل پنجم (اینترنت 5G) امروز طی مراسمی با حمایت وزارت ارتباطات و با همکاری شرکت ایرانسل معرفی و رونمایی شد.

اینترنت نسل پنجم امروز متولد شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اعلام علنی حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور‌ در هفته‌های گذشته، امروز مورخ سه‌شنبه هفتم مرداد‌ ماه، طی مراسمی در ساختمان شرکت ایرانسل، از فناوری نسل پنجم (5G) رونمایی شد و بیژن عباسی آرند مدیر عامل شرکت ایرانسل، در خصوص این مهم گفت: در هفته گذشته اولین سایت 5G با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات رونمایی و افنتاح شد و‌ طی برنامه ریزی‌های انجام شده امروز شاهد رونمایی از دومین سایت 5G هستیم.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور درباره فناوری نسل پنجم، بیان کرد: اولین ویژگی فناوری نسل پنجم افزایش پهنای باندی است که مشترک می‌تواند در سرعت دانلود و آپلود تجربه کند. همچنین دومین ویژگی آن گستردگی ارتباطی است که زیرساخت‌های شهر هوشمند را فراهم می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های آن اعتماد و‌ حذف تاخیر است که در عرصه پزشکی و آموزشی بسیار به چشم می‌آید.

تست سرعت نسل پنجم شبکه همراه انجام شد

مدیر عامل شرکت ایرانسل ادامه داد: نسل پنجم از نظر اعتماد، قابلیت، کارایی و ... تفاوت چشمگیری با دیگر نسل‌های گذشته دارد و به طبع این قابلیت‌ها در خدمت افزایش خدمات دولت به کار گرفته می‌شود و سهم بسیاری در خدمات دولت الکترونیک دارد.

عباسی آرند درباره زمان اجرایی شدن فناوری نسل پنجم اظهار کرد: ان‌شالله ما بتوانیم با همکاری دیگر دستگاه‌ها و شرایط موجود کشور، در زمانی مناسب و منطقی فناوری نسل پنجم را در سطح کشور اجرایی کنیم.

وی به ساخت مودم‌های نسل پنجم اشاره کرد و گفت: یکی از زیرساخت‌های نسل پنجم (5G) مودم‌هایی است که باید آن را تحت پوشش قرار دهند، برای همین تا امروز بخشی از بومی‌سازی این قابلیت را به دست گرفتیم و در تلاش هستیم که آن را به تولید انبوه برسانیم.

عباسی آرند تصریح کرد: خیلی از دوستان سوال می‌پرسند که نسل پنجم به چه کار می‌آید؟! باید پاسخ دهم که در روزهایی که 4G را معرفی کنیم هم این سوال مطرح بود، اما امروز ما می‌بینیم که کوچک‌ترین و‌ دورافتاده‌ترین روستای کشور هم به 3G قانع نیست. البته ورود هر فناوری پیوست فرهنگی‌ دارد که ان‌شالله با همکاری و مشارکت اپراتورها این موضوع هم برطرف خواهد شد.

تست سرعت نسل پنجم شبکه همراه انجام شد

پس از تست 5G به روی دو تلفن همراه با سیمکارت ایرانسل، بیژن عباسی آرند در پاسخ به خبرنگاران بیان کرد: سه ناحیه فرکانسی به نسل پنجم فناوری اختصاص پیدا کرده و‌ در سازمان تنظیم مقررات کمیسیونی تشکیل شده که درباره نوع خدمات به فناوری نسل پنجم بحث می‌شود و قطعا سازمان تنظیم مقررات بحث های فرکانسی 5G را قطعی خواهد کرد.

تست سرعت نسل پنجم شبکه همراه انجام شد

وی در ادامه درباره سرمایه‌گذاری‌های سنگین نسل پنجم فناوری اظهار کرد: اپراتورها با توجه به توان مالی که دآرند، روی توسعه نسل پنجم سرمایه گذاری خواهند کرد، البته در برخی از مواقع هم این سرمایه گذاری به صورت مشارکتی بوده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تنظیم مقررات و .... با هم همکاری خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت ایرانسل در ادامه این پرسش و پاسخ‌ها گفت: ما سعی داریم از اپراتور دیتا به اپراتور دیجتال سوق پیدا کنیم و‌ 5G این قابلیت را به ما می‌دهد.

عباسی آرند گفت: در این دو سال اخیر در کشور توجه به بومی سازی بیشتر شده است و با همراهی وزارت صمت، شرکت‌های استارت آپی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به سمت بومی سازی مودم‌های 5G رفتیم و ان‌شالله پیش از ورود گسترده حتما تولید مودم‌ها را به انبوه می‌رسانیم.

مدیر عامل شرکت ایرانسل درباره ورود گوشی‌های تلفن همراه، گفت: شاید زود باشد درباره تولید گوشی های موبایل صحبت کنیم و اولین بحث ما ساخت مودم‌ها است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
هزینه بسته های اینترنت چه شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۰۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
مرسی ایرانسل .....
آخرین اخبار