بایدن هفته آینده معاون خود در انتخابات ۲۰۲۰ را معرفی می‌کند

نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اوایل ماه اوت را زمان نهایی معرفی معاون خود در انتخابات پیش‌رو اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نامزد دموکرات‌ها از معرفی معاون خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تا اوایل ماه اوت خبر داد.

جو بایدن در جلسه پرسش و پاسخی در شهر دلاور گفت: هفته اول ماه اوت معاون خود را انتخاب خواهم کرد و آن را به اطلاع همگان می‌رسانم.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از ارائه جزئیات بیشتر درباره روز و زمان ملاقات با نامزد‌های تصدی معاونت خود خودداری کرد. انتظار می‌رود که بایدن نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ را در مجمع ملی این حزب در فاصله زمانی ۱۷ تا ۳۰ اوت رسما قبول کند.

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اخیرا در تلاش برای جلب حمایت عمومی در انتخابات پیش رو اعلام کرد ۴ زن سیاهپوست را در فهرست تعیین معاون خود دارد. به نظر می‌رسد انتخاب نامزد‌های سیاهپوست برای سپردن معاونت به او از سوی بایدن، بی ارتباط با اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا و سود بردن از احساسات جریحه دار شده سیاهپوستان این کشور در ماه‌های اخیر نباشد.

پیشتر پایگاه اینترنتی روزنامه یو اس‌ای تودی اعلام کرد چهار زن را به عنوان معاون خود در نظر گرفته است و در صورت پیروزی در انتخابات از میان آن‌ها یکی از آنان را انتخاب خواهد کرد. بر این اساس، «سالی یتس» دادستان کل سابق آمریکا، «استیسی آبرامز» فرماندار سابق جورجیا، «جین شاهین» و «مگی حسن» دو سناتور ایالت نیوهمپشایر از چهره‌های دموکراتی هستند که بخت بالایی برای کسب عنوان معاونت بایدن را دارند.

چندی پیش نیز احتمال اینکه میشل اوباما، همسر رئیس جمهور سابق آمریکا به مقام معاونت بایدن برسد، در رسانه‌های آمریکا منتشر شد.

بر اساس قوانین آمریکا، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از برگزاری انتخابات باید نامزد خود برای سمت معاونت را معرفی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار