مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خبر داد:

مخازن ذخیره آب در سمنان ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری دارد

ایرج حیدریان با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: مخازن ذخیره آب در استان سمنان ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب برای مقابله با بحران کم‌آبی در استان سمنان گفت: مخازن ذخیره آب در استان ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری دارد.

او بابیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید طی بازه زمانی ۱۰ ساله ۳۳ درصد از میزان مصرف آب در استان کاهش یابد افزود: ۸۶ درصد آب مصرفی استان سمنان در بخش کشاورزی، پنج درصد در بخش خدمات و ۹ درصد در بخش آب آشامیدنی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اینکه میزان مصرف آب در استان، یک‌هزار و ۱۸۳ میلیون مترمکعب است تصریح کرد: این در حالی است که میزان بارندگی در استان در بلندمدت ۱۲۰ میلی‌متر است.

حیدریان با تأکید بر اینکه این میزان بارندگی نسبت به وسعت استان بسیار ناچیز است بیان کرد: ۷۷ درصد از آب تولیدی در استان از قنات و چاه تأمین می‌شود به همین دلیل نصب کنتور‌های هوشمند از اقدام‌های مثبت برای بهره‌وری و استفاده بهینه از آب در استان سمنان است.

او با اشاره به اینکه ۳۴ میلیون مترمکعب از مجموع آب مصرفی استان در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود تأکید کرد: با اجرای طرح انتقال آب از سدفینسک پیش‌بینی می‌شود ۷.۵ میلیون مترمکعب به چرخه توزیع آب استان بازگردانده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با تأکید بر اینکه ۸۵ درصد از چاه‌های آب استان مجهز به کنتور هوشمند است اضافه کرد: در بخش آبخوان در استان، افزون بر ۲۷ میلیون مترمکعب از هدر رفت آب جلوگیری شده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار