خروج کشتی مین روب انگلیس از خلیج فارس

پایگاه اینترنتی نیروی دریایی انگلیس از خروج یک کشتی مین روب این کشور از خلیج فارس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نیروی دریایی انگلیس امروز چهارشنبه در خبری از خروج یک کشتی مین روب این کشور پس از هشت ماه از خلیج فارس خبر داد.

پایگاه اینترنتی نیروی دریایی انگلیس امروز چهارشنبه در خبری با عنوان «خدمه کشتی اچ ام اس شورهام پس از هشت ماه حضور در خلیج (فارس) به خانه بازگشتند» نوشت: خدمه این کشتی سه ماه پرکار را در خلیج (فارس) گذراندند و در این مدت شاهد وقایعی نظیر برداشتن لنگرهایشان و یا کمک رسانی به کشتی جنگی آمریکا بودند.

این کشتی که پیش از کریسمس به این منطقه آمده بود، در پایگاه نیروی دریای انگلیس در بحرین مستقر شده بود. حال بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی نیروی دریای انگلیس خدمه این کشتی با وجود شرایط همه گیری کرونا به کشورشان بازگشته اند.

همچنین بر پایه این گزارش، خدمه این کشتی یاد گرفته بودند تا در گرمای شدید نیز بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند؛ بطوریکه آن‌ها در ماه مه با وجود گرمای ۴۰ درجه به فعالیت‌های حفاظت و نگهداری خود ادامه دادند.

بر اساس این گزارش، همچنین در زمان حضور این کشتی، از «اچ ام اس شورهام» خواسته شد تا به کمک کشتی نیروی دریایی آمریکا در منطقه برود که دچار مشکل شده بود.

نیروی دریایی انگلیس در ماه‌های گذشته در چند نوبت عملیات مین روبی را به همراه آمریکا و شماری از کشور‌های منطقه خلیج فارس برگزار کرده است.

چندی پیش نیز ناوگان پنجم دریایی آمریکا حاضر در منطقه همراه با نیروی دریایی انگلیس یک مانور مشترک مین روبی را در خلیج فارس برگزار کردند. در این مانور در کنار کشتی‌های مین روب، شماری بالگرد، غواص و تجهیزات کنترل از راه دور ویژه اعماق دریا و قایق‌های گشتی حضور داشتند. حضور مسأله برانگیز آمریکا و شماری از کشور‌های دیگر در منطقه در حالی است که آن‌ها مدعی اند این مانور‌ها جهت پشتیبانی از حمل و نقل تجاری و تامین امنیت عبور و مرور دریایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار