عضو کمیسیون اقتصادی و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی:

بیمه صنعت گران پیگیری می شود

عفت شریعتی گفت: باید دنبال مطالبات هنرمندان صنایع دستی باشیم و بحث بیمه صنعت گران و اعطای تسهیلات را پیگیری خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فرماندار زرند، به همراه شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی،  بلوچ زاده دادستان شهرستان، پور رنجبر رییس دفتر شورای نگهبان، سرهنگ خدادادنژاد فرمانده انتظامی، مهدلو شهردار، اسلامی رییس میراث، اعضای کمیسیون گردشگری ستاد اقتصاد مقاومتی از پروژ‌های گردشگری شهرستان بازدید کرد.

صادق زاده فرماندار زرند با اعلام حمایت جدی دستگاه اجرایی از این پروژه‌ها گفت: زرند بعنوان شهر ۱۰۰۱ جاذبه بدنبال ایفای نقش اثرگذار خود در گردشگری است.

صادق زاده با مهم برشمردن صنعت پاک گردشگری در تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری گفت:در کنار توجه به بخش صنعت و معدن و کشاورزی، گردشگری هم بسیار مهم است و این حوزه‌ها ارکان اساسی برای رشد و توسعه شهرستان را تشکیل می دهند لذا ضرورت دارد به موازات هم رشد کنند.

فرماندار زرند در بازدید از نمایشگاه توانمندی هنرمندان صنایع دستی و تولیدات محلی بوم گردی‌ها و سوغات زرند گفت: سوهان زرند اولین سوهان ثبت شده ملی کشور است و کماچ زرندی هم سال گذشته با چلوگوشت زرندی در لیست آثار ملی به نام زرند به ثبت رسیده و آثار دیگری همچون سرمه‌ی زرندی و برخی آیین‌های محلی از جمله علم بندان بیل آباد و قنبرخوانی شعبجره هم ثبت ملی شده اند که اتفاق بسیار بزرگی است و همه‌ی این‌ها در جهت سیاست‌های میراث فرهنگی شهرستان برای تبدیل شدن به قطب گردشگری است.

او افزود: هر چند بحث کرونا فعلا روی این صنعت هم بسیار تاثیر منفی گذاشته، اما بالاخره با ریشه کن شدن این بیماری دوباره روز‌های خوب گردشگری و آن همه جشنواره که باعث شور و نشاط مردم و رونق جوامع روستایی شده بود و زرند را بعنوان شهر جشنواره‌ها در کشور معرفی کرده بود آغاز خواهد شد.

عفت شریعتی نایب رییس مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده مردمان زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از پروژ‌های در حال ساخت خانه‌ی بزرگ " ایرانی" منش اسماعیل آباد و مجموعه‌ی پذیرایی گردشگری پردیس از گردشگری بعنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ و قابل توجه شهرستان یاد کرد و گفت: تمام تلاش خود را بکار خواهم بست تا با همکاری دستگاه اجرایی و میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مشکلات این بخش را تا حصول نتایج مثمر ثمر پیگیری کنیم.

شریعتی در بازدید از خانه‌ی بزرگ "ایرانی" منش گفت: آنچه در این مجموعه در حال انجام است وجدآفرین است .

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس سپس از مجموعه گردشگری پذیرایی پردیس و نیز پروژه در حال احداث هتل و متل این مجموعه بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه قرار گرفت و با تاکید به نگاه ویژه خود به ساخت هتل در شهرستان گفت: یک شهرستان با این همه ظرفیت باید برخوردار از واحد‌های اقامتی مناسب و با خدمات "به روز" باشد و یکی از مهمترین خواست‌های ما در بخش گردشگری و اقامتی ساختن این واحد‌ها است.

رییس مجمع نمایندگان استان سپس از نمایشگاه  آثار صنایع دستی و تولیدات بوم گردی‌های شهرستان زرند بازدید و با ابراز خوشحالی از تعدد رشته‌های صنایع دستی در شهرستان گفت: من خودم را از اهالی این هنر و صنعت می دانم و در اندک اوقات فراغتم، به تولید صنایع دستی پرداخته بودم و می دانم که این هنر که با ذوق هنرمندان این رشته‌ها عجین شده چه سختی‌هایی دارد و این رشته‌ها می‌تواند باعث ایجاد اشتغال سبز  با حداقل سرمایه باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی و سیاست داخلی مجلس در ادامه افزود: باید دنبال مطالبات هنرمندان صنایع دستی باشیم و بحث بیمه صنعت گران و اعطای تسهیلات را پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار