بسته اخبار انتظامی:

دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق/ عامل قتل درمراسم عروسی بازداشت شد

با بسته اخبار انتظامی امروز ۸ مرداد ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،دربسته اخبار انتظامی امروز ۸مرداد ماه می خوانیم.

دستگیری سارق حرفه ای سیم های برق

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق تابلو‌های تجهیزات انتقال برق حرفه‌ای و سیم‌های برق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۶ خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات انتقال برق و سیم‌های برق شبکه هوایی در شهر کرمان، ماموران انتظامی این فرماندهی دستگیری عامل یا عاملان سرقت را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: در این راستا ماموران کلانتری ۱۶ شهر کرمان موفق شدند یک نفر سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را در داخل مخفیگاهش دستگیر و ۴۹ عدد فیوز، ۸ عدد موتور کولر، ۱۸ عدد پمپ کولر و ۳۸ عدد تجهیزات انتقال برق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال را کشف کنند.

سرهنگ "فداء" افزود: در تحقیقات و بازجوئی‌های انجام گرفته از سوی پلیس، سارق که از اتباع بیگانه بود به ۱۶ فقره سرقت اعتراف و به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان با اشاره به اینکه پلیس برای افزایش و ارتقاء امنیت، آرامش و رضایتمندی شهروندان درنگ نخواهند کرد از مردم خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت مجرمانه با تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند تا نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف ۴۴۸ کیلو تریاک در عملیات پلیس رابر

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۴۴۸ کیلوگرم تریاک از یک دستگاه خودروی سمند در عملیات پلیس شهرستان"رابر"خبر داد.

سردارعبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر"رابر"با اشرافیت اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال یک محموله سنگین موادمخدر از شرق کشور به حوزه این شهرستان مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان رابر با همکاری یگان امداد با استقرار در چند نقطه از محور‌های ورودی این شهر به یک دستگاه خودروی سمند مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند، اما با فرار راننده به سمت باغات اطراف روبه رو شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تعقیب و مراقبت ضربتی این خودرو و متوقف کردن آن توسط ماموران، تصریح کرد: راننده این خودرو با برجای گذاشتن خودرواش از طریق باغات اطراف اقدام به فرار کرد و ماموران در بازرسی از خودروی برجای مانده از این متهم ۴۴۸ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

او افزود: ماموران در ادامه این عملیات یک دستگاه خوروی پژو ۴۰۵ که بعنوان اسکورت خودروی حامل مواد را همراهی می‌کرد را نیز متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه این محموله به منظور توزیع در نقاط مختلف کشور در حال انتقال بود، عنوان کرد: بی شک احساس مسئولیت شهروندان در مبارزه با مواد مخدر و ارائه اطلاعات و اخبار پیرامون این معضل اجتماعی می‌تواند گام موثری در برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ باشد.

عامل انجام قتل در مراسم عروسی پس از ۵ سال فرار دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: فردی که ۵ سال قبل طی یک مراسم عروسی مرتکب قتل شده و فراری بود با پی جویی‌های بی وقفه پلیس جیرفت شناسایی و دستگیر شد.

سردار‌عبدالرضا ناظری گفت: طی سال ۱۳۹۴ در پی قتل یک نفر در یک مراسم عروسی در شهرستان عنبرآباد و فرار قاتل از صحنه جرم، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه ماموران خیلی زود هویت قاتل را شناسایی و تحقیقات خود را برای دستگیری وی آغاز کردند، اما از آنجا که متهم دائم در حال فرار و تغییر مکان بود در نهایت ماموران پلیس آگاهی جیرفت با تلاش و پی جویی‌های بی وقفه موفق شدند مخفیگاه این متهم را در یکی از نقاط این شهرستان شناسایی و طی یک عملیات شبانه به فرار ۵ ساله وی پایان دهند.

سردار ناظری تصریح کرد: این متهم ۲۹ ساله طی ۵ سال گذشته نیز اقدام به اعمال مجرمانه‌ای همچون سرقت و راهبندی مسلحانه و تیراندازی در حوزه شهرستان‌های جنوبی استان کرده و علاوه بر قتل بدلیل این اعمال مجرمانه نیز تحت تعقیب بوده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تکمیل پرونده این قاتل و تحویل وی به مراجع قضایی و ضمن قدردانی از تلاش قابل تقدیر ماموران پلیس آگاهی جیرفت، گفت: هرچند که ممکن است فرد یا افراد مجرم پس از انجام جرم به هر شیوه‌ای به دنبال فرار از قانون باشند، اما پرونده این افراد هیچگاه بسته نخواهد ماند و به منظور احقاق حق شهروندان هرگونه جرمی با تمام توان پیگیری خواهد شد.

کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از کشف بیش از ۱۷۷ هزار نخ سیگار قاچاق و هزارو ۸۰۰ پاکت تنباکوی میو ه‌ای در عملیات ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد گفت: در تداوم برنامه ریزی پلیس در برخورد با قاچاق کالا، ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان با اقدامات پلیسی و اشرافیت اطلاعاتی از دپوی یک محموله سیگار قاچاق خارجی و تنباکو در یک باب منزل مسکونی باخبر شدند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی از این منزل ۱۷۷ هزارو ۶۰۰ نخ سیگار قاچاق و هزارو ۸۰۰ پاکت تنباکوی میو ه‌ای به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال را کشف و آن‌ها را به مراجع مربوطه تحویل دادند.

فرمانده انتظامی سیرجان در پایان ضمن اشاره به دستگیری یک نفر در این زمینه، گفت: یکی از وظایف ذاتی پلیس مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا است و با توجه به تاثیر منفی این پدیده بر اقتصاد کشور، مجموعه انتظامی این شهرستان با برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی، با هرگونه قاچاق کالا مبارزه خواهند کرد.

کشف ۱۱۰ راس گوسفند قاچاق در "راور"

فرمانده انتظامی شهرستان راور از کشف ۱۱۰ راس گوسفند فاقد مجوز بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا سوری گفت: در راستای مبارزه با قاچاق دام و طیور، ماموران پاسگاه انتظامی"حرجند" حین کنترل وسایل نقلیه محور"کرمان-راور" یک دستگاه کامیون را برای بررسی متوقف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از این کامیون ۱۱۰ راس گوسفند فاقد مجوز بهداشتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "راور" با اشاره به معرفی راننده این کامیون به مراجع قضائی گفت: ورود غیر مجاز احشام علاوه بر زیان اقتصادی می‌تواند زمینه ساز شیوع برخی بیماری‌ها نیز باشد.

عامل تیراندازی و شرارت در عملیات پلیس امنیت"کهنوج"دستگیر شد

فرمانده انتظامی کهنوج از دستگیری عامل تیراندازی و شرارت که با اقدامات مجرمانه خود باعث اخلال در نظم و امنیت عمومی شده بود، خبر داد.

سرهنگ"شاهپور بهرامی"اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره تیراندازی و اقدامات مجرمانه مکرر در سطح شهر شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان بصورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود:ماموران پلیس امنیت با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی پس از شناسایی عاملان تیراندازی و شرارت با هماهنگی دستگاه قضایی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه یک نفر از متهمان را در مخفیگاهش دستگیر و یک قبضه سلاح ممنوعه نیز کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: از جمله اقدامات مجرمانه این شرور می‌توان به چندین مورد تیراندازی، حمل سلاح غیر مجاز، اخاذی و اخلال در نظم عمومی اشاره کرد که با نیت قدرت نمایی و ایجاد رعب و وحشت انجام داده است.

فرمانده انتظامی کهنوج ضمن قدردانی از تعامل خوب مردم با پلیس تاکید کرد:پلیس در خصوص برخورد با افرادی که باعث بروز نا امنی و ایجاد بی نظمی در جامعه می‌شوند، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره با ۳۵ فقره سرقت در رفسنجان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری یک سارق به جرم انجام ۳۵ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت شهرستان"رفسنجان"خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت درون و محدوده شهرستان رفسنجان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه ماموران پلیس با انجام کار اطلاعاتی گسترده و بازبینی دوربین‌های مداربسته محل‌های وقوع سرقت یک سارق را در این زمینه شناسایی و طی هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: این متهم درتحقیقات اولیه به انجام ۳۵ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره این شهرستان معترف و از مخفیگاه وی برخی اموال مسروقه از قبیل آهن آلات سبک و سنگین، شیرآلات ساختمانی، ابزار کار بنایی و برخی وسایل دیگر کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به در پیش بودن فصل برداشت محصول پسته در این شهرستان و دیگر شهر‌های شمالی استان از افزایش طرح‌ها و تدابیر انتظامی به منظور پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: چه بهتر که مالکان ساختمان‌های در حال احداث از مراقبت از وسایل، کالا‌ها و مصالح ساختمانی خود نیز غافل نشوند و کشاورزان هم در امر گماردن نگهبان و بکارگیری کارگران فصلی، مراقبت‌های لازم را مدنظر داشته باشند.

اجرای طرح مبارزه با سرقت در شهربابک

فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک از کشف انواع سرقت‌ها در اجرای طرح ۵ روزه مبارزه با سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن صیفوری فرمانده انتظامی شهربابک گفت: برای افزایش احساس امنیت اجتماعی رضایتمندی شهروندان طرح مبارزه با سرقت با تشکیل قرارگاهی در مجموعه انتظامی شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه تیمی از ماموران پلیس آگاهی با همکاری سایر واحد‌های انتظامی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بازدید از ۱۹ مرکز خرید ضایعات همچنین استعلام بیش از ۷۴ وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌ها ۱۱ فقره انواع سرقت را کشف کردند.

سرهنگ صیفوری تصریح کرد: در اجرای این طرح انواع سرقت‌ها شامل موتور سیکلت محتویات خودرو، اماکن خصوصی، طیور و احشام کشف و سه نفر سارق سابقه دار نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

کشف ۷۱ کیلوگرم مواد افیونی در شهربابک

فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک سرهنگ محسن صیفوری از کشف ۷۱ کیلوگرم مواد مخدر در عملیات‌های پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن صیفوری فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک گفت: به منظور مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام کار اطلاعاتی از ورود محموله‌های مواد مخدر با استفاده از یک دستگاه خودرو به این شهرستان مطلع شدند.

او با اشاره به تشکیل تیم عملیاتی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر واحد‌های انتظامی شهرستان افزود: ماموران با برقراری ایست بازرسی مقطعی و پایش محور‌های مواصلاتی شهرستان خودرو‌های حامل مواد را شناسایی که با رعایت قوانین توقیف کردند.

سرهنگ صیفوری تصریح کرد: در رابطه با این عملیات ۷۱ کیلوگرم تریاک کشف، ۱ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار