رشیدیان:

امیدواریم سال آینده شاهد حضور همه حجاج در سرزمین وحی باشیم

رئیس سازمان حج و زیارت کشورگفت: امیدواریم خداوند ویروس کرونا را از جامعه بشری رفع گرداند تا سال آینده شاهد حضور همه حجاج در سرزمین وحی باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت کشور و همچنین حجت الاسلام والمسلمین ارزانی ریاست کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در آستانه سالگرد وقوع فاجعه منا و شهادت جمعی از حجاج ایرانی به صورت ویدئو کنفرانس و مجازی با خانواده شهیده اغول بی بی قورچایی از شهرستان آزاد شهر روستای قورچای دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که مدیرکل حج و زیارت استان گلستان و تنی چند از مسئولان استانی حضور داشتند یاد و خاطره همه شهدای منا و مسجدالحرام گرامی داشته شد.

شهدای منا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی ضمن پاسداشت یاد شهدای فاجعه منا اظهار کرد: همه شهدای عزیز جایگاه خاصی دارند، اما شهدای منا ویژگی‌هایی دارند که متمایز کننده آن‌ها است.

صالحی با بیان اینکه شهدای منا مهاجر الی الله بوده اند، گفت: این شهدا در اوج عبادت به شهادت رسیدند، اگر حج را قله عبادت ببینیم که آیات و روایات نیز اینگونه است این شهدا در لباس احرام و در منا که اوج عبادت و بندگی است به شهادت رسیدند.

علی رضا شیدیان نیز در این ویدئو کنفرانس بیان کرد: به نمایندگی از جانب خود و همکاران به خانواده شهدای منا و حرم بیت الله عرض ارادت و تسلیت دارم و امیدوارم خداوند به خانواده‌های این عزیزان صبر و سلامتی اعطا کند.

وی با تقدیر از حضور وزیر و فرهنگ ارشاد اسلامی در این ویدئو کنفرانس با خانواده شهیده قورچانی اظهار کرد: مسئولان نظام توجه ویژه‌ای به خانواده‌های شهدای منا دارند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا توفیق زیارت حرم امن الهی و انجام فرایض حج و زیارت حرم نبوی و قبور ائمه اطهار (علیه السلام) و همچنین زیارت شهدایی که در مکه مکرمه به خاک سپرده شدند را از دست دادیم، گفت: امیدواریم خداوند این ویروس را از جامعه بشری رفع گرداند تا سال آینده شاهد حضور همه حجاج در سرزمین وحی باشیم.

در پایان این مراسم با نثار فاتحه و اهدای شاخه گل، گلزار شهدای منا درشهرستان گنبد کاووس توسط مسئولان محلی غبار روبی و عطر افشانی شد.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

برچسب ها: حج99 ، شهدای منا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار