محدودیت‌های کرونایی در فارس برای برگزاری عزاداری‌های محرم

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تمهیدات این ستاد برای برگزاری آیین‌های عزاداری ایام محرم در فارس را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به تمدید محدودیت‌های کرونایی در استان فارس برای یک هفته دیگر، مصوبات و تمهیدات این ستاد برای برگزاری آیین‌های عزاداری ایام محرم در فارس را تشریح کرد.

او با اشاره به آخرین مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: مجالس عزاداری ماه محرم با تاکید بر برپایی این مراسم‌ها در فضای باز و همچنین رعایت کامل نکات بهداشتی، رعایت کاهش زمان مراسم، تجمع حداقلی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده مستمر از ماسک برگزار شود.

قاسم‌پور ادامه داد: کارگروه مراسم عزاداری محرم با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی این استان، مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و مردمی ذی‌ربط ذیل کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مدیریت بیماری کرونا تشکیل شده است و وظیفه هماهنگی، نظارت و اجرای دستورالعمل‌های ویژه عزاداری را بر عهده دارد.

پذیرایی در آیین‌های عزاداری ممنوع است

معاون استاندار فارس گفت: پذیرایی، در جریان برگزاری آیین‌های عزاداری ممنوع است و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در پخت و پز و بسته‌بندی به صورت بیرون بر در ظروف غیر مشترک توزیع می‌شود.

قاسم‌پور با تاکید بر لزوم برگزاری مراسم در فضای باز افزود: در مورد برگزاری مراسم عزاداری در فضا‌های سربسته باید مجوز کارگروه استانی گرفته شود و تنها به فضا‌هایی که دارای شرایط بهداشتی و مدیریتی باشند، مجوز برگزاری مراسم داده می‌شود.
او بیان کرد: مسئولان برگزاری آیین‌های عزاداری باید نسبت به رعایت ضوابط کامل بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و نحوه پذیرایی متعهد باشند.

برگزاری آیین‌های عزاداری در فضای باز

معاون استاندار فارس اظهار کزد: در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مصوب شده است، فضای باز مدارس، دانشگاه‌ها، بوستان‌ها و زمین‌های ورزشی در اختیار هیات‌های عزاداری قرار داده شود.

قاسم‌پور افزود: این تصمیم در نشست اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور، روسای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، هیات‌های مذهبی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس و مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان حضور داشتند، اتخاذ شد.

او، همچنین در مورد مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا پیرامون برگزاری آزمون سراسری، گفت: آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها در موعد مقرر و به مدت ۴ روز برگزار می‌شود و مجریان این آزمون در فارس مکلف به رعایت کامل همه نکات بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، هستند.

قاسم‌پور ادامه داد: ناظران و بازرسان استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به جد بر رعایت این دستورالعمل‌ها نظارت می‌کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها دغدغه و نگرانی در مورد برگزاری این آزمون نداشته باشند.

قاسم‌پور همچنین با اشاره به در پیش بودن مراسم روز عرفه افزود: تاکید شده با توجه به شرایط و وضعیت استان فارس در بحث بیماری کرونا، برنامه‌های مربوط به دعای عرفه در این استان با استفاده از فضای مجازی برگزار شود.

او با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی در این استان تا هفته آینده تمدید شده است، ادامه داد: مترو و همه خطوط اتوبوس‌های درون شهری از هفته آینده بازگشایی می‌شوند و با اعمال نظارت‌های شدید در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده نکردن مسافران از ماسک و همچنین رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی نشدن محیط، مجدداً تعطیل خواهند شد.

قاسم‌پور ادامه داد: در حال حاضر از ۳۶ شهرستان استان فارس، ۱۹ شهرستان دارای وضعیت قرمز و داشتن شرایط ویژه، ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد یعنی شرایط هشدار و ۲ شهرستان هم در وضعیت سفید یعنی شرایط احتیاط قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار