افزایش مصرف آب در کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: اکنون میانگین مصرف ماهانه آب در استان کردستان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدحسین محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: اکنون میانگین مصرف ماهانه آب در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته که می‌طلبد مشترکان موضوع صرفه‌جویی را جدی‌تر بگیرند.

او افزود: در حال حاضر علاوه بر قرارگیری در فصل گرم سال و اوج مصرف، مقابله با بیماری کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی، مزید بر علت شده تا مصرف آب بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با بیان اینکه سرانه مصرف آب شرب مشترکان این استان در شبانه‌روز ۱۹۴ لیتر است و این میزان نسبت به استاندارد جهانی ۴۴ لیتر بیشتر است، گفت: میانگین سرانه مصرف آب شرب مشترکان کشور در شبانه‌روز حدود ۲۰۰ لیتر بود در حالیکه استاندارد آن در دنیا ۱۵۰ لیتر است.

محمدی میانگین مصرف آب مشترکان استان از ابتدای تیر تاکنون را نسبت به متوسط کشوری بالاتر اعلام کرد و افزود: از شهروندان درخواست داریم با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا، آب را بهینه مصرف کنند تا شاهد نوسان یا قطعی آب در نقاط مختلف استان نباشیم.

گفتنی است؛در حال حاضر ۲۷ شهر، ۳۷۸ هزار مشترک در بخش آب و ۳۶۳ هزار مشترک بخش فاضلاب از خدمات شرکت آبفا کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: مصرف آب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.