نماز عید قربان و‌ مراسم دعای عرفه در اصفهان برگزار نمی‌شود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اصفهان گفت: دو مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان، در سراسر استان اصفهان تنها در شهرستان خور و بیابانک که وضعیت سفید دارد، برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌اله غلامی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اصفهان پیرامون برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان در استان اصفهان، اظهار داشت: چهل‌وسومین جلسه ستاد مقابله با کرونا اصفهان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد و در آن گزارشی از وضعیت استان ارائه شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اصفهان ادامه داد: متأسفانه تعداد شهرستان‌هایی که در استان اصفهان وضعیت قرمز دارند به ۸ عدد رسیده، همچنین ۷ شهرستان وضعیت نارنجی، ۸ شهرستان وضعیت زرد و یک شهرستان نیز وضعیت سفید دارد.

او تصریح کرد: در طول هفته جاری به این وضعیت در استان رسیدیم؛ پیش از آن وضعیت ما اینگونه نبود و تنها یکی دو شهرستان قرمز در استان اصفهان داشتیم.

غلامی خاطرنشان کرد: با این شرایط چند موضوع مهم در جلسه مطرح شد که بحث برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان، از آن موارد بود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اصفهان با اشاره به شرایط و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: برگزاری دعای عرفه صرفاً در شهرستان‌های سفید، آن هم با شرایط خاص خود برگزار می‌شود، بنابراین دو مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان، در استان اصفهان تنها در شهرستان خور و بیابانک که وضعیت سفید دارد، برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: با صداوسیما هماهنگ شد که کلیه مراسماتی که در مکان‌های خاص برگزار می‌شود را به‌صورت زنده پخش کند تا خانواده‌های اصفهانی بتوانند دعای روح‌بخش عرفه را در منازل با صداوسیما همراهی کنند.

غلامی درخصوص برگزاری نماز جمعه در هفته‌های آینده تصریح کرد: احتمالاً باز هم جلسه‌ای خواهیم داشت و باتوجه به اینکه وضعیت شهرستان اصفهان قرمز است، متناسب با این شرایط قرمز برای برگزاری نمازجمعه تصمیم‌گیری خواهد شد.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.