آمادگی تحصیلی ۴۱ درصد نوآموزان بوشهری ارزیابی شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: در ۱۵ روز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت در استان، آمادگی تحصیلی ۴۱ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان ارزیابی شد.

آمادگی تحصیلی ۴۱ درصد نوآموزان بوشهری ارزیابی شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصراله نوروزی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر بیان کرد: تاکنون نوبت‌دهی  به بیش از ۱۴ هزار و ۳۸۵ نوآموز بدو ورود به دبستان برای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان انجام گرفته است.

او افزود: به این ترتیب، نوبت‌دهی به حدود ۷۶ درصد واجدان شرایط سنجش، با مراجعه والدین به مدرسه و از سوی مدیر مدرسه در سامانه سنجش انجام گرفته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر از سنجش ۴۱ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان خبر داد و گفت: در ۱۵ روز فعالیت پایگاه‌های سنجش استان، ۷ هزار و ۷۶۱ نوآموز بدو ورود به دبستان با رعایت شرایط بهداشتی و مقررات فاصله‌گذاری ارزیابی شدند.


بیشتر بخوانید


نوروزی به نتایج اولیه سنجش اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۴۷۰ نفر مشکوک به مشکل در زمینه آمادگی تحصیلی، ۱۱۷ نفر مشکوک به مشکل شنوایی و ۳۶۱ نفر مشکوک به مشکل بینایی شناسایی شده‌اند.

او با بیان دقت عمل آزماینده‌های پایگاه‌های سنجش در زمینه غربالگری اولیه نوآموزان، عنوان کرد: هدف از ارجاع نوآموزان مشکوک به مشکل به مرحله تخصصی بررسی و ارزیابی دقیق‌تر این نوآموزان در زمینه مربوطه است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر بیان کرد: نتایج ارزیابی‌های صورت گرفته، چه در مرحله غربالگری اولیه و چه در مرحله تخصصی، بلافاصله پس از انجام، از طریق سامانه سنجش در دسترس مدیران مدارس قرار می‌گیرد.

نوروزی همچنین به ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۴۴ دانش آموز متقاضی جهش تحصیلی از طریق سامانه سنجش نوبت‌دهی شده‌اند که نتایج آزمون  این گروه از دانش آموزان نیز بعد از انجام ارزیابی، از طریق سامانه سنجش از سوی مدیر مدرسه قابل دریافت است.

او با بیان اینکه سنجش متقاضیان جهش تحصیلی تا ۲۲ مرداد ادامه دارد، افزود: نمره هوش دانش آموزان متقاضی جهش، اولین و مهمترین شاخص در زمینه جهش آنان است و در صورت بی‌توجهی به این  شاخص، فشار مضاعفی به دانش آموز وارد می‌شود و مشکلات روانشناختی و تحصیلی عدیده‌ای را در آینده برای آنان به همراه خواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان استان تا قبل از ۱۵ شهریور با موفقیت به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.