مدیر جهاد کشاورزی اردبیل:

افزایش تولید گندم و خودکفایی اثر مثبتی در اقتصاد کشور دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: افزایش تولید گندم و خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک اثرات بسیار مثبتی در اقتصاد کشور دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از عملیات موفقیت آمیز برداشت گندم از سطح ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: محصول گندم شهرستان اردبیل به دو صورت آبی و دیم مورد کشت قرار می‌گیرد.

او افزود: در سال زراعی جاری ۱۹ هزار هکتار گندم آبی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم در سطح شهرستان به زیر کشت رفت و بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول گندم از این مزارع برداشت گردید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل ارقام تحت کشت گندم در مزارع این شهرستان را شامل ارقام کاسگوژن، پیشگام، میهن و سای سونز از ارقام آبی و آذر ۲، سرداری و رصد از ارقام دیم برشمرد.

احدی عالی بیان کرد: در حال حاضر روند برداشت این محصول ادامه دارد و انتظار می‌رود تا پایان مرداد ماه کار برداشت گندم در مزارع این شهرستان به اتمام برسد.

او گفت: با هماهنگی‌های انجام شده در حال حاضر ۳ مرکز خرید گندم فعال در سطح شهرستان آماده خریدگندم کشاورزان بر اساس قیمت خرید تضمینی ابلاغی ۲۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم محصول گندم می‌باشند و کشاورزان محترم می‌توانند با هماهنگی مسئولان خرید نسبت به تحویل محصول تولیدی خود اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل به کشاورزان توصیه نمود به منظور کاهش تلفات در امر برداشت گندم که تاثیر مستقیم بر میزان تولید و در آمد کشاورزان دارد از ورود کمباین‌های فاقد برچسب معاینه فنی به مزارع جلوگیری کنند و با حضور در مزرعه در زمان برداشت به کار کمباین داران نظارت کافی داشته باشند و در صورت بروز مشکل به کارشناسان پهنه یا کارشناسان مکانیزاسیون مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
با سلام . در سال 99 با شعار اقتصاد بدون نفت شروع شد و شرط اصلی اجرای این شعار این هست 0سرمایه های سرگردان مردم بطف بازار بورس هدایت شود . خوشبختانه مردم به رهنمود ولی فقیه گوش کرده و سرمایه های خود را بطرف بازاز بورس بردند تا تولید کنندگان نیاز نقدینگی خود را از بازار سرمایه تامین کنند . متاسفانه ضعف سیستم مخابراتی در استان اردبیل باعث شده که مردم حضور فعال تری نداشته باشنذ . انتظار این است که استاندار و مدیران تلاش کنند که سیستم مخابراتی قوی باشد تا مردم استان اردبیل مانند استانهای همجوار بتوانند از این بازاز سزمایه بخوبی استفاده کنند
آخرین اخبار