عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری مطرح کرد؛

نیاز فوری به استخدام پرستاران داریم

رحیمی گفت: در حال حاضر نیازفوری به استخدام پرستاران داریم، زیرا کمبود پرستار آسیب جدی به مردم و نظام سلامت وارد می‌کند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف رحیمی عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری درباره کمبود نیرو اظهار کرد: چند سالی بود استخدام در حوزه پرستاری نداشتیم و سازمان نظام پرستاری در دوره جدید به محض شروع به کار، پیگیر استخدام پرستاران شد.

او افزود: در حال حاضر پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری به نتیجه رسیده و خبر‌های خوبی از جذب ۲۲۰۰ و ۷۰۰۰ هزار پرستار شنیده می‌شود، امید است شاهد اجرایی شدن و به کارگیری پرستاران هرچه سریع‌تر باشیم و سالانه حدود ۱۵ هزار نفر استخدام گروه پرستاری در کشور داشته باشیم.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: در بحث "فوق العاده ویژه"، سازمان خیلی خوب عمل کرد و پرداخت "فوق العاده ویژه"باعث دلگرمی و انگیزه می‌شود. چند ماهی است با کرونا وارد یک جنگ فرسایشی شده ایم و پرستاران از نزدیک شاهد این سختی‌ها هستند. این عزیزان در این گرما با لباس مخصوص در حال خدمت هستند و بسیاری از پرستاران دچار این بیماری شده اند؛ این آثار روحی فروانی برای پرستاران در بر دارد. با توجه به اینکه نه دارو و نه واکسنی برای بیماران وجود دارد، کار اصلی را پرستاران انجام می‌دهند و همه مردم و مسئولین باید قدر زحمات پرستاران را بدانند.

او با بیان اینکه کرونا باعث شد زحمت های  پرستاران دیده شود، گفت: باید به مطالبات این عزیزان توجه شود؛ از جمله بحث پرستاران ۸۹ روزه است که نا جوان مردانه، وقتی این عزیزان در شرایط بحرانی به کمک بیمارستان‌ها آمدند، بعد فروکش کردن بحران آن‌ها را اخراج کرده یا قرار داد ۸۹ روزه با این عزیزان امضا کنیم، این قرار داد غیر انسانی است. از مسئولین درخواست داریم قرار داد ۸۹ روزه را حداقل به یک ساله تبدیل کنند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری در باره نیرو‌های شرکتی بیان کرد: نیرو‌های شرکتی که سال‌ها است کار می‌کنند منتظر استخدام هستند. درست نیست دو همکار کنار هم کار کنند با فعالیت و کار یکسان ولی پرداختی‌های متفاوت داشته باشند، این  امر آثار مخربی بر روحیه پرستاران دارد.


بیشتر بخوانید


کرونا، پرستاران را تهدید می‌کند

رحیمی با تاکید براینکه نیاز فوری به استخدام پرستاران داریم، گفت: کمبود پرستار آسیب جدی به مردم و نظام سلامت وارد می‌کند، ضروری است قبل پاییز و زمستان نیرو جذب کنیم و اگر بحران کرونا در این فصل‌ها تشدید شد با کمبود نیرو مواجه نشویم.

او در پایان یادآوری کرد:  باتوجه به اینکه امکانات‌ها محدود است از مردم می‌خواهیم از دورهمی‌ها و جشن‌ها دوری و نکات بهداشتی را رعایت کنند، زیرا که بیمارستان‌ها شرایط خوبی ندارند و پرستاران روبه فرسایش و خستگی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
وقتی اینهمه دکتر بیکار داریم که ده برابر پرستارا علم دارن چرا باید پرستارا رو اولویت بدیم به نظر من از دکترا تعهد بگیرن پونزده سال پرستاری میکنن و فعلا به عنوان استخدامشون کنن بهتر از بیکاریشونه
آخرین اخبار