۴٢ نفر از زنان خود سرپرست ایرانشهر خودکفا شدند

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: ۴٢ نفر از زنان خودسرپرست این شهرستان در قالب گروه‌های همیار با تلاش و کوشش به خود کفایی رسیدند.

ابراهیم نرماشیری رییس اداره بهزیستی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: این گروه‌ها متشکل از زنان و دختران سرپرست خانوار هستند که در زمینه‌های مختلف به فعالیت و تولید می‌پردازند.

او  بیان کرد: هم‌اینک زنان و دختران سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی ایرانشهر در قالب گروه‌های همیار در رشته‌های خیاطی، سوزن دوزی، پخت نان، کشاورزی و صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: گروه همیار طرحی است که در قالب آن زنان سرپرست خانوار و یا دختران خودسرپرست با حمایت مالی بهزیستی گروه‌های هفت نفره تشکیل می‌دهند و با دریافت کمک بلاعوض بهزیستی اقدام به راه‌اندازی مشاغل مختلف خانگی و صنعتی می‌کنند.

او زنان سرپرست خانوار، سالمندان و معلولان را جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد و افزود: مهمترین رویکرد برنامه‌های سازمان بهزیستی در این شهرستان ارائه خدمات توانمندسازی و توان بخشی بوده و پایدارسازی کسب و کار‌های خرد جامعه هدف نیز در دستور کار قرار دارد.

نرماشیری ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان را در سال «جهش تولید» از دغدغه‌های اصلی بهزیستی ایرانشهر دانست و گفت: به همین منظور برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به جامعه هدف ارائه می‌شود و تقویت مهارت‌های فنی و بازتوانی آنان مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار