چرا باید قدر محمود فکری را بدانیم؟

محمود فکری سرمربی جویباری الاصل نساجی در هفته‌های اخیر نشان داده اگر چه مربی جوانی محسوب می‌شود، اما خیلی زود به مرز پختگی رفتاری و فکری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سایت‌های خبری و روزنامه‌ها را که باز کنید، محال است چند مصاحبه احساسی، سرشار از طعنه و کنایه و حتی همراه با نادیده انگاشتن احترام کسوت یکدیگر نبینید.

آنچه پیشکسوت‌های قدیمی و اصیل فوتبال همیشه پیش بینی می‌کردند و همواره از آن واهمه داشتند، این روز‌ها در حال اتفاق افتادن است، اینکه بسیاری از بازیکنان و سرمربیان لیگ برتری اصل فوتبال را که برای لذت و سرگرمی، ایجاد دوستی‌های جدید و رعایت احترام است، فراموش کرده اند و از یاد برده اند چشم میلیون‌ها علاقمند به ورزش به آنهاست.

در این فوتبال تب زده و سرشار از هیجان کاذب که ابعاد فنی آن همواره زیر سوال بوده، گاهی آدمی پیدا می‌شود که با کلام و رفتارش امید‌ها را زنده می‌کند که از جمله آن می‌توان به پیروز قربانی، علی کریمی و نیز محمود فکری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

محمود فکری هفت دیدار است که سرمربی نساجی شده و در این ۷ دیدار با تیم‌های بزرگی همچون پرسپولیس، تراکتور، استقلال تهران و فولاد خوزستان بازی کرده که نه تنها در مقابل هیچ یک از این تیم‌ها شکست نخورده است، بلکه توانست تراکتور را در تبریز و فولاد را در قائمشهر با یه کامبک دقیقه آخری از پیش رو بردارد.

فکری به قول فوتبالی‌ها جنم مربیگیری خود را خیلی زود به رخ دیگران کشید و در بازی‌های پساکرونا که بسیاری از تیم‌ها دچار ضعف فنی شده اند، عملکرد شیر‌های قائمشهری چشمگیر بوده است.

سرمربی قرمز‌ها فارغ از عملکرد قابل توجه فنی، اما عملکرد رفتاری دلچسبی هم داشته است که به رفتار وی در کنار زمین و در کنفرانس مطبوعاتی می‌توان اشاره کرد.

محمود فکری از نظر پوشش، استایل یک سرمربی را درجه یک دارد و همیشه با کت و شلوار مناسب و خوش رنگ کنار زمین می‌ایستد که خود کلاس خاصی به نیمکت تیم می‌بخشد.

او معمولا به جای توجه به حواشی ناتمام کناره زمین، عموما روی آنچه در زمین اتفاق می‌افتد تمرکز می‌کند و روی همین اصل، توانست با تعویض‌ها و تغییر تاکتیک‌های خود نتیجه برخی بازی را به سود خود کند که می‌توان کامبک سه گله مقابل فولاد اشاره کرد.

نکته دیگر رفتار فکری رفتار او در کنفرانس مطبوعاتی قبل و بعد بازی است، هر چند یکی از جملات او قبل از مسابقه مقابل استقلال حاشیه ساز شد، اما همان جمله او هم تنش زا و اختلاف افکن نبوده و صرفا یک ابراز علاقه شخصی بود.

او قبل از بازی پرسپولیس می‌گوید دوست داشته قهرمانی پرسپولیس را به دوست قدیمی خود یحیی گل محمدی تبریک بگوید، اما از به زبان آوردن آن به دلیل جو ملتهبی که در فضای مجازی وجود دارد، می‌ترسد.

شاید هر مربی دیگری حتی دستیارانش که گاهی سوار بر موج هواداری کری‌های ناآگاهانه برای سرخپوشان قرمز می‌خوانند، از فضای ایجاد شده برای محبوب‌تر کردن و به سر زبان انداختن اسم خود حرف‌های دیگری می‌زد، اما فکری و تیمش با رعایت احترام برای تیم مقابل و به دور از جوسازی‌ها حتی نوار برد‌های خارج از خانه قهرمان زودهنگام مسابقات را پاره کردند تا حتی با یک امتیاز تیم شایسته هفته لقب بگیرند.

کاپیتان سابق استقلال حتی بعد از بازی مقابل فولاد به صحبت‌های سرشار از نفرت و انتقام جویی مهدی هاشمی نسب واکنش نشان نداد تا قضاوت پیرامون تهدید‌های یاغی عصبی را به مردم واگذار کند.

محمود فکری از هر لحاظ نوید ظهور یک سرمربی درجه یک را می‌دهد، یک مربی نترس، عاقل، محترم و فنی که هواداران فوتبال حداقل در نساجی مدت‌ها در پی چنین شخصیتی در تیم شان بودند.

حامد گلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
انصافا محمود فکری انسانی با درایت، سالم، حرمت شناس و متخصص در کارش هست.
هرچند در فوتبال ملی به دلیل باندبازی و... آنطور که شایسته بود به حقش نرسید خدا کنه در مربیگری به حقش برسد.
مردی که چه در زمان بازیکن بعنوان یک شخصیت پخته در تیم عمل می‌کرد و حالا در لباس سرمربیگری هم بسیار تأثیرگذار است.
آخرین اخبار