مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی؛

رشد ۱۶ درصدی درآمد‌های خراسان رضوی تا پایان تیرماه

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: تا پایان تیرماه ۱۳ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال از درآمد‌های استان وصول شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین امیررحیمی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در جلسه ستاد درآمد و تجهیز منابع استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مدیران دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، ضمن تشریح وضعیت درآمد‌های استان، گفت: بر اساس لایحه بودجه سال جاری رقم درآمد‌های استان در چهار ماهه ۱۸ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال بوده که تا پایان تیرماه ۱۳ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال از درآمد‌های عمومی استان وصول شده و این رقم ۷۱ درصد رقم درآمد چهار ماهه است.

او با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد درآمد‌های استان مربوط به درآمد‌های مالیاتی است، افزود: سهم درآمد‌های مالیاتی استان در چهار ماهه سال جاری ۱۶ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال است. در این مدت ۱۲ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال از درآمد‌های مالیاتی استان وصول شده که ۷۲.۵ درصد رقم چهار ماهه سال جاری است.

بیشتر بخوانید

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: برای جذب درآمد‌ها در استان باید منابع جدید مالیاتی مانند مالیات بر خودرو‌های لوکس و واحد‌های مسکونی خالی مورد توجه ویژه قرار گیرد. باید تلاش شود پرونده مالیاتی شرکت‌هایی که در استان فعالیت دارند، اما وصول مالیات آن‌ها در خارج از استان صورت می‌گیرد، به اداره کل امور مالیاتی استان انتقال یابند تا بخش مهمی از منابع درآمدی از این طریق جذب شود.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار