پس از درگیری اخیر ارمنستان و آذربایجان؛

ترکیه و آذربایجان رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند

نیرو‌های نظامی دو کشور ترکیه و آذربایجان از چند روز پیش تمرین نظامی مشترک خود را در برخی از شهر‌های جمهوری آذربایجان آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، رزمایش نظامی مشترکی از ۲۹ ژانویه با حضور نیرو‌های هوایی و زمینی ترکیه و جمهوری آذربایجان در برخی از شهر‌های این کشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وزارت دفاع آذربایجان در این خصوص گفت «مرحله دیگری از رزمایش‌های تاکتیکی مشترک میان دو کشور در مقیاس بزرگ در کشور ما مطابق با توافق همکاری نظامی که داشتیم در حال انجام است.» به گفته این وزارتخانه، بر اساس این برنامه «کارایی و هماهنگی امورات و کارها، ساماندهی قابلیت همکاری، پشتیبانی لجستیکی در جریان عملیات رزمی و همچنین اثر بخشی فعالیت نظامیان و استفاده از سلاح و تجهیزات نظامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

وزارت دفاع ترکیه نیز با انتشار ویدئویی دو دقیقه‌ای از این تمرین نظامی اعلام کرد «تمرین "عقاب ترک‌آذ" که به طور مشترک از سوی نیرو‌های مسلح ترکیه و جمهوری آذربایجان در حال انجام است مطابق با برنامه ریزی انجام شده با موفقیت در حال دنبال شدن است.»

بنابر برنامه اعلام شده، تمرین‌های هوایی با هواپیما‌ها و بالگرد در ۱۰ اوت در باکو، نخجوان، گانجا، کردمانمیر و ایوللاخ ادامه خواهد یافت. در همین حال، تمرین‌های زمینی نیز تا ۵ اوت در باکو و نخجوان برگزار می‌شود و توپخانه، وسایل نقلیه زره پوش و خمپاره‌ای به اهداف شبیه سازی شده حمله می‌کنند.

به نوشته آناتولی، این رزمایش پس از درگیری اخیر ارمنستان و آذربایجان در منطقه مرزی توزوز در شمال غرب انجام می‌شود. در آن درگیری‌ها تعدادی از نیرو‌های دو طرف آسیب دیدند از جمله آنکه یازده نفر از طرف آذربایجان از جمله یک ژنرال و یک سرهنگ جان خود را از دست دادند.

مدت‌هاست که این دو کشور بر سر مسئله قره باغ با یکدیگر اختلاف دارند. در سال ۱۹۹۲ درگیری میان دو کشور بر سر این موضوع آغاز شد و در جریان این درگیری، جمهوری آذربایجان کنترل قره‌باغ و ۷ منطقه اطراف آن را از دست داد.

در سال ۱۹۹۴ آتش‌بسی میان این کشور‌ها برقرار شد، اما تنش‌ها بر سر موضوع قره‌باغ همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار