خودکفایی کرمان در تولید ماسک

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: استان کرمان با راه‌اندازی خطوط جدید تولید ماسک در رفسنجان و زرند و سایر نقاط بزودی در این حوزه نیازی به واردات نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سینا خسروی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحد تولید ماسک موسسه خیران گمنام رفسنجان گفت: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده نیاز روزانه کرمان روزانه ۴۰۰ هزار ماسک است، رفسنجان با راه اندازی خطوط تولید تا پایان مردادماه جاری ۲۵ درصد از نیاز ماسک این استان را پوشش می‌دهد.

او افزود: واحد خیران گمنام شهرستان رفسنجان هم اکنون روزانه ۳۰ هزار ماسک با اشتغال زایی ۲۵۰ نفر در ۲ شیفت تولید می‌کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: این واحد تولیدی دستگاهی تمام اتوماتیک خریداری کرده که در مرحله نصب قرار دارد و در صورت راه‌اندازی ظرفیت تولید این واحد ظرف ۱۵ روز آینده به ۹۰ هزار ماسک در روز افزایش می‌یابد.

خسروی تصریح کرد: با توجه به ثبت نام در سامانه ظرف هفته آینده پارچه مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در راستای تامین پارچه خطوط تولیدی ماسک استان با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت رایزنی کردیم .

علیرضا رحمان نژاد تصریح کرد: با راه اندازی خطوط تولید ماسک اتوماتیک جدید در موسسه خیران گمنام، پارچه مورد نیاز از محل معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین شود.

اوافزود: پارچه تمامی واحد‌های صنفی از بخش بازرگانی و بسیج و واحد‌هایی که به صورت تمام اتوماتیک فعالیت می‌کنند از طریق معاونت امور صنایع وزارت صمت تامین می‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: ماسک زدن ، تولید ماسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار