امكان صدور گواهی كدپستی به صورت غیرحضوری فراهم شد

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست گفت: امکان صدور گواهی کدپستی ده رقمی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری در سامانه پست، فراهم شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاوه دولتی، مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه پست در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در کمک به افزایش سلامت شهروندان و مقابله با ویروس کرونا، بیش از پیش به دنبال الکترونیکی کردن خدمات خود و کاهش تردد‌های شهروندان است، گفت: با ایجاد امکان صدور گواهی کدپستی ده رقمی به صورت الکترونیکی، تمامی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند گواهی کدپستی خود را بدون مراجعه حضوری به واحد‌های پستی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه گواهی کدپستی نیاز به داشتن مهر پست ندارد و مردم می‌تواند این گواهی را با مراجعه به سامانه https://epostcode.post.ir/user/certification و با استفاده از اینترنت شخصی یا هر جای دیگری دریافت کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه صفر تا صد دریافت گواهی کدپستی الکترونیکی است، بنابراین متقاضیان می‌توانند پرینت (گواهی) دریافت شده از سامانه که حاوی بارکد ۲۰ رقمی است را به سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه تحویل دهند، زیرا که ملاک اعتبار گواهی، داشتن این بارکد یونیک است. به گفته دولتی، شرکت‌ها و سازمان‌ها با دریافت گواهی کدپستی خدمت گیرنده، می‌توانند به وب سرویس صحت سنجی که در اختیار دارند مراجعه کرده و تاییدیه اعتبار بارکد درج شده در گواهی را دریافت کنند.

او تداوم برنامه‌های پست در تسهیل دریافت گواهی کدپستی ده رقمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: پرتال جامع GNAF. POST. IR نیز به زودی با هدف ارائه خدمات مرتبط با سرویس‌های دولت به مردم، دولت به کسب و کار‌ها و دولت به دولت به صورت یکجا، راه اندازی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار