کرونا نفس پیر و جوان را گرفت / افزایش مجدد ابتلا به کووید ۱۹ در بین سنین ۲۵ تا ۴۵ سال

آمار و ارقام حاکی از این است که موج جدید کرونا جمعیت در سنین ۲۵ تا ۴۰ سال را هدف خود قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آرش پیوندی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشکلات حاد تنفسی را مهمترین و بیشترین عارضه بیماری کووید-۱۹ عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بخش زیادی از بیماران بستری با علائم حاد را جوانانی تشکیل می‌دهند که نسبت به این بیماری کم توجه بودند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در افزایش مجدد بیماری کووید-۱۹ جوانان در محدوده سنی ۲۵ تا ۴۵ سال با درگیری شدیدتری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند ادامه داد: مهمترین علت افزایش تعداد بیماران در این گروه سنی کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اتکا به سن و نیروی جوانی است.

بیشتر بخوانید  

پیوندی بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر علائمی همچون تب، مشکلات گوارشی، قطع ناگهانی حس بویایی و چشایی مهمترین عارضه که بیماران را درگیر می‌کند مشکلات حاد تنفسی و ریوی است.


او تصریح کرد: در حال حاضر هنوز درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد و تنها راهکار پیشگیری از این بیماری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و خود مراقبتی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دیدن بیمارانی که به دلیل غفلت و ساده انگاری دچار نوع شدید بیماری شده اند برای تیم‌های پزشکی و پرستاری بسیار تاسف بار و غم انگیز است تاکید کرد: برای کاهش تعداد بیماران و غلبه بر این ویروس، علاوه بر توان و مهارت پزشکی، همکاری مستمر مردم لازم است تا به این بیماری گرفتار نشوند.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
منبع؛ تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار