مدیرعامل آب منطقه‌ای مرکزی خبرداد؛

کاهش برداشت ۷۰۰ میلیون متر مکعبی با اجرای سند سازگاری با کم آبی

آمره‌ای گفت: با اجرای سند سازگاری با کم آبی از برداشت ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب از منابع زیرزمینی جلوگیری می‌شود.

آمره‌ای مدیرعامل آب منطقه‌ای مرکزی  گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،از برداشت سالانه حدود ۳ میلیارد متر مکعب آب در سطح استان خبر داد و گفت: با اجرای سند سازگاری با کم آبی از برداشت ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب از منابع زیرزمینی جلوگیری می‌شود.

آمره‌ای افزود: طرح سند سازگاری با کم آبی در سند کارگروه استانی تصویب شده و قرار است در آینده‌ای نزدیک در کارگروه ملی تصویب و اجرا شود.

او اضافه کرد: با اجرای طرح تعادل بخشی منابع آبی در استان از سال ۹۰ تاکنون از برداشت ۱۶۳ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مرکزی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد مصرف آب از منابع زیرزمینی و ۲۰ درصد از منابع سطحی تامین می‌شود تصریح کرد: ۹۱ درصد آب در بخش کشاورزی ۵ درصد در بخش شرب و چهار درصد در حوزه صنعت و خدمات مصرف می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۶۸ درصد از منابع آب استان مرکزی از چاه‌ها برداشت می‌شود بیان کرد: در استان مرکزی حدود ۱۳ هزار حلقه چاه وجود دارد که ۲هزارو ۶۰۰ حلقه آن فاقد پروانه است.

آمره‌ای از نصب هزارو ۵۰۰ کنتور حجمی در سطح چاه‌های استان مرکزیخبر داد و افزود: با نصب این کنتور‌ها حدود ۳۴ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

انتهای پیام  / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.