طراحی و ساخت دستگاه بومی کشت مستقیم دیم در استان مرکزی

دستگاه ایرانی کشت مستقیم لوبیا، نخود و گندم دیم بدست متخصصان استان مرکزی طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به منظور بهره وری در مصرف آب، به نژادی محصولات و همچنین سهولت کار کشاورزی دستگاه بومی کشت مستقیم لوبیا، نخود و گندم دیم بدست متخصصان ایرانی در استان مرکزی طراحی و ساخته شد.

طراحی و ساخت دستگاه بومی کشت مستقیم دیم در استان مرکزی

امینی مدیرعامل شرکت تولید این ماشین کشاورزی در گفت و کو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: این دستگاه به منظور سهولت کاشت دیم محصولاتی از قبیل لوبیا، گندم و نخود طراحی شده که مزایای بیشتری نسبت به روش کاشت به صورت سنتی دارد.

کیشانی مسئول زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: این دستگاه علاوه بر بهره وری در مصرف آب به نژادی محصولات را نیز تحقق می‌بخشد.

کیشانی افزود: برنامه اصلی جهاد کشاورزی استان مرکزی این است که بذر‌های اصلاح شده‌ای که به کم آبی مقاومت دارند را در استان مرکزی کشت کنیم و بتوانیم محصول مرغوبی را در این زمینه بدست آوریم.

به گفته نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی انتقال دانش و حضور محققان در عرصه‌های کشاورزی در راستای افزایش عملکرد و تولید در واحد سطح از جمله برنامه‌های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۹ است.

نجفی افزود: محصولات کشاورزی استان مرکزی با تکیه بر فنون، علوم و تلاش کشاورزان و بدون افزایش سطح زیرکشت و مصرف آب در این مدت افزایش یافته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.