برنامه‌های زیادی برای توسعه معادن آذربایجان شرقی داریم

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه معدن قوی‌ترین بخش برای جایگزینی نفت است، گفت: برنامه‌های زیادی برای توسعه معادن به خصوص معادن مس در آذربایجان شرقی داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حسین مدرس خیابانی  سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت  با اعلام اینکه سال گذشته ۵۷ میلیون تن به ارزش ۹ میلیارد دلار محصولات معدنی از کشور صادر شده است، خاطرنشان کرد: با دارا بودن ۶۸ گونه و ۲ درصد ذخایر معدنی در جایگاه دهم جهانی قرار داریم ضمن اینکه در زمینه مس رتبه سوم دنیا را در اختیار داریم و سال گذشته صادرات مس کشور ۳۱ درصد افزایش یافت.

او  با بیان اینکه در زمینه توسعه معادن برنامه‌های خوبی انجام شده است، اظهار کرد: سرمایه گذاری‌های عظیمی در زمینه اکتشاف و بهره برداری فراورده‌های معدنی در استان آذربایجان شرقی در حال انجام است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آذربایجان شرقی از عمده‌ترین مناطق کشور در زمینه ذخایر مس است، گفت: توجه ویژه‌ای به توسعه معدنی در این استان شده است.

او  با اشاره به اینکه شرکت ملی مس ایران، ایمیدرو و فولاد مبارکه سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: عمده گردش مالی این شرکت‌ها در استان‌های معدنی به خصوص استان‌های مرزی و محروم است.

مدرس خیابانی با اشاره به توجه این شرکت‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی گفت: انتقال آب خلیج فارس، دو خطه کردن مسیر ریلی بافق - سنگان از کار‌هایی است توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود.

او  خاطرنشان کرد: ایمیدرو و شرکت ملی مس در حال ایجاد کارخانه اسید سولفوریک و اسید فسفریک و نیروگاه هستند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، چهار برنامه اصلی امسال وزارتخانه را تحقق جهش تولید، تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه صادرات و کنترل واردات و مدیریت و تنظیم بازار عنوان کرد.

او  اعلام کرد: اکنون بیش از ۱۳ هزار طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، افزون بر ۴۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی و معدنی در کشور وجود دارد و تا امروز طی هشت هفته در قالب پویش «تولید- تداوم- امید» ۳۸ طرح با ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از ۶ هزار نفر به بهره‌برداری رسیده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.