طرز تهیه کیک عسلی روسی

در این مطلب قصد داریم روش تهیه کیک عسلی روسی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه کیک عسلی روسی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

اندازه لیوان استفاده شده: ۲۰۰ میلی‌
اندازه قالب: ۲۵ سانتیمتر

مواد لازم:

۱۰۰ گرم کره
۳ قاشق‌غذاخوری عسل
۳ عدد تخم‌مرغ
۲ قاشق‌غذاخوری ماست
۱ لیوان شکر
۲ قاشق‌چایخوری جوش‌شیرین
آرد (مقدار گفته نشده حدود ۳، ۳ و نیم لیوان)

برای کرم:

۱ لیوان شکر
۲ عدد تخم‌مرغ
۲ قاشق‌غذاخوری سرپر نشاسته (ذرت یا گندم)
۲ قاشق‌غذاخوری سرپر آرد
۱۰۰ گرم کره
۱ پاکت وانیل شکری (۵ گرم و یا وانیل ایرانی کمی)
۵ لیوان شیر
۱۰۰ گرم خامه


بیشتر بخوانید


طرز تهیه:

کره و عسل را داخل قابلمه کوچکی ریخته روی اجاق بذارید. با حرارت کم تا وقتی کره آب شود هم بزنید سپس اجاق را خاموش کنید جوش‌شیرین را اضافه کنید هم بزنید و کنار بذارید.

تخم‌مرغ و شکر را داخل ظرف دیگری ریخته با همزن دستی خوب هم بزنید. ترکیب عسل و کره‌ای که حاضر کرده‌اید را به تخم مرغ و شکر اضافه کنید و همزمان با همزن دستی هم بزنید. ماست را اضافه کنید و هم بزنید. آرد را کم کم و با کنترل اضافه کنید و خمیر را ورز بدید.

خمیر باید چسبناک باشد و کمی به دست بچسبد. خمیر را روی میزی که آرد پاشیده اید بذارید و به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم کنید. تمام خمیر‌ها را نازک باز کنید (ضخامت ۱.۵ تا ۲ میلی متر، اندازه قالب ۲۵ است قطر خمیر بیشتر از ۲۵ باشد، چون موقع پخت کوچکتر میشود) داخل سینی که کف آن کاغذ روغنی انداختید بذارید با چنگال روی آن‌ها سوراخ‌هایی ایجاد کرده یکی یکی در فر ۱۸۰ درجه از قبل گرم شده تا وقتی که کمی سرخ شود حدود ۴_۳ دقیقه بپزید.

خمیر‌های پخته شده و از فر خارج شده را قبل از اینکه سرد شود به کمک یک قالب و یا بشقاب کناره‌هایش را برش بزنید تا تمام خمیر‌ها به یک اندازه شود. تکه‌هایی که از کناره‌هایش باقیمانده بعدا در غذاساز خرد کنید و برای روی کیک استفاده کنید

طرز تهیه کرم:

تمام مواد بجز کره، وانیل و خامه را داخل قابلمه‌ای بریزید و خوب هم بزنید روی اجاق در حالیکه مدام هم میزنید بپزید. وقتی جوشید و قوام گرفت اجاق را خاموش کنید کره و وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. داخل ظرف دیگری بریزید روی آن سلفون بکشید طوری که سلفون با سطح کرم در تماس باشد (برای اینکه پوسته نبندد) و به مدت ۱ ساعت در یخچال بذارید.

حالا یک لایه کیک میزاریم و یک لایه کرم میکشیم روی کیک این کار را تا آخرین لایه تکرار می کنیم و در آخر کیک را طبق سلیقه خودتان تزیین کنید.

منبع: turkyemekler

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.