مدیر امور فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه هفت تبریز از اجرای طرح پاتوق دوست خوب در فرهنگسرا‌های جنوب غرب با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رحیم برهان  مدیر امور فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه هفت تبریز  در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: امور فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه در راستای فرهنگسازی و ترغیب کتابخوانی برای گروه‌های سنی مختلف، اقدام به اجرای طرح پاتوق دوست خوب کرده و در این راستا به صورت گروهی کتاب‌ها خوانده شده و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

او  مضامین کتاب‌های خوانده شده در این طرح را در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: تا کنون کتاب‌های سو و شون اثر سیمین دانشور، بیژن و منیژه مجید سیف، درخت زیبای من اثر مارودو واسکونسلس، تهاجم فرهنگی شهید آوینی، حجاب اثر آیت الله مطهری، چشم هایش بزرگ علوی و کلیله و دمنه در کلاس‌های مجازی و حضوری به صورت گروهی خوانده شده است.

او  در ادامه اظهار داشت: طرح کتاب خوانی در قالب پاتوق دوست خوب برای تمامی کلاس‌ها و برای تمامی گروه‌های سنی برگزار می‌شود و بزرگسالان در طرح خوانش و نقدر و بررسی کتاب مشارکت کرده و گروه کودک و نوجوان نیز با نقاشی از مفاهیم و نوشتن یادداشت در خصوص مضمون کتاب تلاش می‌شود که دیگر توانمندی‌ها و ابعاد ذهنی و فکری کوچک شهروندان فرهنگسرا‌ها نیز به کار گرفته شده و تقویت شود.

مدیر امور فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه یادآور شد: در ایام مناسبتی سعی می‌شود تا موضوع کتاب‌ها همراستا با آن ایام باشد تا گامی موثر در تحکیم اعتقادات و افکار عموم برداشته شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.