در آستانه عید ولایت؛

بخشش اولیا دم منجر به رهایی محکوم به قصاص شد

در آستانه عید سعید غدیر و عید ولایت رئیس کل دادگستری استان فارس از بخشش کریمانه اولیا دم و رهایی یک محکوم به قصاص خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه اقشار و قومیت‌های مختلف استان فارس ظرفیت بالای فرهنگی به ویژه در احیا شعائر اسلامی دارند، اظهار داشت: اصلاح ذات‌البین و فرهنگ صلح و سازش در میان قومیت‌های مختلف استان یکی از نکات برجسته فرهنگی مردم استان است.

او گفت: نمونه بارز این امر بخشش‌های کریمانه اولیا دم در پرونده‌های قتل است که سبب نامی شدن استان فارس در این زمینه در ۶ سال اخیر شده است.

موسوی با تأکید بر اینکه در پرونده مذکور نیز پس از واقع شدن قتل در سال ۸۳ در درگیری مسلحانه و طی شدن روند قانونی، مرجع قضائی حکم بر قصاص نفس به عنوان حق خصوصی اولیا دم صادر کرد، گفت: پس از این شورای حل اختلاف با همراهی خیران و معتمدین با ورود به پرونده و برگزاری جلسات متعدد زمینه ایجاد صلح و سازش و فصل خصومت را فراهم کردند و این پرونده در آستانه عید غدیر منجر به رضایت شکات و رهایی محکوم به قصاص شد.

مدیرکل دادگستری استان فارس اظهار امیدواری کرد مردم جامعه به تأسی از این خانواده در شرایط سخت کنونی شیوع ویروس منحوس کرونا و همچنین وضعیت سخت اقتصادی گذشت، ایثار و بخشش را سرلوحه تعاملات اجتماعی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار