تالار پشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آرایش سفارتخانه و سیاست خارجی باید تغییر کند/ نباید وظایف دولت بر زمین بماند

رئیس کمیسیون صنایع مجلس معتقد است که باید برای تسهیل تولید و رفع موانع آن آرایش سفارتخانه‌ها و سیاست خارجی تغییر کند.

آرایش سفارتخانه و سیاست خارجی باید تغییر کند/ نباید وظایف دولت بر زمین بماند

عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی رفع موانع تولید در کشور و اقدامات مجلس یازدهم در این زمینه اظهار کرد: در گذشته اقدامات خوبی میان دولت و مجلس در راستای رفع موانع تولید صورت گرفته است.

وی افزود: مجلس یازدهم به تازگی کار خود را آغاز کرده و باید کارنامه فعالیت‌های آن را در آینده بررسی کرد، البته ما برنامه داریم که قوانین از پیش وضع شده را به مرحله اجرا برسانیم چرا که نباید وظایف دولت بر زمین بماند.

تالار پشتی گفت: کمیسیون صنایع مجلس به صورت جدی در تلاش است تا تحولی را در حوزه صنعت و تولید ایجاد کند، ما بحث استفاده حداکثری از دیپلماسی اقتصادی را مطرح کرده و برای آن طرح دو فوریتی ارائه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: معتقدم که باید آرایش سفارتخانه‌ها و سیاست خارجی ما چرخش جدی داشته و به سمت راه گشایی برای کالا‌های داخلی در راستای جهش تولید پیش برود.

تالار پشتی تاکید کرد: لازمه جهش تولید به وجود آمدن بازار برای فروش کالا‌های ایرانی است که باید همزمان با رفع موانع تولید میزان صادرات را افزایش بدهیم.

وی ادامه داد: وزارت خارجه نقش بسزایی در تحقق جهش تولید و رفع موانع پیش روی آن دارد، چرا که بسیاری از تولیدات داخلی از نظر کیفیت با نمونه‌های خارجی برابر میکند و باید در چرخه صادرات قرار گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع بیان کرد: برای تحقق جهش تولید و رفع موانع آن باید راه را برای تولیدکنندگان، دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان باز کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از ایراد‌های صنعت خودرو در ایران این است که شرکت‌های دانش بنیان ارتباط زیادی با شرکت‌های خودروسازی ندارند در حالی که باید حرف اول را در صنعت کشور بزنند.

تالار پشتی بیان کرد: بنده با آقای زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس صحبت کرده ام تا با استفاده حداکثری از توان این مرکز بتوانیم بخش دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان را به صنعت کشور وصل کنیم.

وی افزود: وظیفه کمیسیون صنایع و معادن باز کردن گره‌های کور برای افزایش تولید و وضع قوانین برای تسهیل آن است تا ان‌شاءالله مسیر پیشرفت و توسعه در کشور فعال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار