معرفی 4+1 گیاه که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند

امروزه در مورد لاغری هیچ رازی وجود ندارد اما باورهای اشتباهی درباره روش‌های کاهش وزن برای افراد ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  هرگاه صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید اکثر افراد روش‌های سخت و طاقت‌فرسا و رژیم‌های طولانی مدت و تحمل گرسنگی‌های عذاب‌آور را به خاطر می‌آورند. امروزه در مورد لاغری هیچ رازی وجود ندارد اما باورهای اشتباهی درباره روش‌های کاهش وزن برای افراد ایجاد شده است.

وقتی به دنبال کاهش وزن و به دنبال نکات و راهکار هستید باید مراقب آنچه که می‌شنوید باشید اگر به دنبال راهکاری موثر در کاهش وزن هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا چند نمونه از گیاهانی که در کاهش وزن موثرند را به شما معرفی کنیم.

برای تسریع در روند کاهش وزن می‌توان از انواع گیاهانی استفاده کرد که برخی به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کنند و برخی احساس گرسنگی شما را کاهش می‌دهند. در اینجا به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • فلفل

فلفل که هم گیاه دارویی است و هم به عنوان نوعی ادویه استفاده می‌شود که برای تحریک متابولیسم بدن از آن استفاده می‌شود که باعث می‌شود بدن کالری بیشتری را بسوزاند.

تاثیر فلفل سیاه و  قرمز در غذا علاوه بر ایجاد طعم خوش برای غذا، تامین ویتامین‌های بدن از جمله ویتامین‌های C و K  و A و مواد معدنی دیگر، به افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

تاثیر فلفل‌ها در چربی سوزی بدن انکارناپذیر است. تندی فلفل و خاصیت گرمازا بودن فلفل می‌تواند به سوخت و ساز بهتر مواد غذایی کمک کند.

این سرعت سوزاندن کالری‌ها به مبارزه با چربی‌ها و کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین وجود فلفل در رژیم غذایی می‌تواند به سرکوب تجمع چربی‌ها و تقویت ایمنی بدن در برابر عفونت‌ها کمک کند. فلفل را می‌توان از دسته بندی گروه ادویه جات و چاشنی های با کیفیت برای انواع غذاها تهیه کرد و هم در غذای اصلی و یا در کنار وعده‌های غذایی از آن مصرف نمود.

  • زنجیل
    معرفی 4+1 گیاه که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند

زنجبیل نوعی گیاه گلدار است که به دلیل خاصیت بی‌نظیر ریشه ی آن کشت می‌شود. زنجیل به صورت گیاه تازه و ادویه‌ی خشک شده در بسیاری از غذاها و دمنوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنجبیل علاوه بر اثرات ضد التهابی باعث تحریک هضم غذا شده و به سرکوب اشتهای کاذب شما کمک میکند. بر این اساس زنجبیل را می‌توان جزو گیاهان موثر در کاهش وزن دانست.

اگر زنجبیل را در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش مصرف کنید بی شک می‌تواند روند کاهش وزن شما را سرعت بخشد.

ترکیبات موجود در زنجبیل می‌تواند به فعالیت بیولوژیکی بیشتر بدن و جلوگیری از چاقی کمک کند. علاوه بر این زنجبیل با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی به کنترل رادیکال‌های آزاد کمک کرده و با خاصیت ضد التهابی می‌تواند با التهاب‌های بدن مقابله کند.

با توجه به تحقیقات انجام شده و یک منبع مطالعاتی معتبر مشخص شده است که زنجبیل می‌تواند بر کاهش چربی‌های ناحیه شکم تاثیر ویژه‌ای داشته باشد.

علاوه بر این می‌توانید از ترکیب زنجبیل و لیمو برای کاهش و سرکوب اشتها استفاده کنید.

ترکیب سرکه سیب و زنجبیل می‌تواند خواص آنتی‌اکسیدانی زیادی برای بدن داشته باشد.

همچنین نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل هر صبح می‌تواند از اشتهای کاذب شما در طول روز جلوگیری کند.

اگر به دنبال کاهش وزن از طریق ساده‌ترین روش ها هستید می‌توانید در کنار وعده‌های غذایی از انواع و اقسام ترشی ها یا خیارشور استفاده کنید که با ترکیب زنجبیل بیشتر به سوخت و ساز بیشتر بدن کمک کنید.

  • انواع سبزیجات معطر

استفاده از انواع برگ گیاهان مغذی مانند برگ گزنه خشک شده و شنبلیله تازه به سالادها و وعده‌های غذایی فیبر بیشتری را در رژیم غذایی خود داشته باشید و در کوتاه مدت به کاهش وزن شما منجر شود.

افزودن گزنه و شنبلیله به رژیم غذایی می‌تواند علاوه بر درمان زخم‌ها، التهاب‌ها و بیماری‌های دستگاه گوارش، خواص آنتی‌اکسیدانی زیادی برای بدن به همراه داشته باشد.

مطابق با طب چینی وجود این سبزیجات در خوراک افراد می‌تواند به افزایش نیرو و کمک به هضم غذا تاثیر زیادی گذاشته و به کاهش وزن و سرعت روند غذا کمک کند.

توجه داشته باشید که چای یا دمنوش گزنه می‌تواند به کاهش فشار، قند خون و کلسترول کمک کرده و برای مبارزه با سرطان و آسیب‌های زخم معده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تهیه چای گزنه مقداری برگ خشک گزنه را درون آب جوش قرار داده و با گذاشتن درپوش اجازه دهید تا گیاه دم کشیده و عصاره آن خارج شود. سپس می‌توانید آن را میل کرده و از مواد مغذی آن بهره ببرید.

گیاه شنبلیله با تاثیر شگفت‌انگیزی که در کاهش چربی‌های شکمی دارد در رژیم‌های کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

برگ‌های شنبلیله منبع غنی سلامتی برای بدن هستند که نقش مهمی در مبارزه با دیابت و بیماری‌های قلبی دارد. این گیاه منبع خوبی از فیبر است که می‌تواند به هضم راحت تر غذا نیز کمک کند.

نوشیدنی آب شنبلیله که از دانه خیس شده گیاه شنبلیله و آب تهیه می‌شود میتواند گزینه‌ای عالی برای کاهش وزن باشد و بین علاقمندان به کاهش وزن و تناسب اندام بسیار محبوب است زیرا فیبر موجود در شنبلیه در هضم بهتر غذا عملکرد صحیح روده‌ها بسیار موثر است.

  • جنسینگ
    معرفی 4+1 گیاه که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند

گیاه جینسینگ خاصیت ضد چاقی دارد. همانطور که می‌دانید چاقی می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف مثل چربی و دیابت نوع 2 را افزایش دهد و درمان دارویی چاقی می‌تواند عوارضی را نیز به همراه داشته باشد. اما روش‌های درمان لاغری با استفاده‌ای گیاهان موثر در کاهش وزن می‌توانند اثر مثبت بی‌نظیری در سرعت روند لاغری در پی داشته باشند.

جینسینگ جزو قدیمی‌ترین گیاهان دارویی جامعه پزشکی محسوب می‌شود که فعالیت‌های زیستی زیادی در پی دارد که برای کاهش وزن و تقویت متابولیسم بدن بسیار مفید است. همچنین در اینجا می‌توانید با خواص اثبات شده آن آشنا شوید.

طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده که ترکیب یک رژیم غذایی سالم و ورزش به همراه مصرف جینسینگ می‌تواند به افراد در کاهش وزن و حجم چربی بدن کمک کند.

همچنین جینسینگ می‌تواند بر متابولیسم بدن تاثیر گذاشته و باعث شود تا بدن چربی کمتری را به خود جذب کند و چربی‌های جذب شده را سریع‌تر بسوزاند.

ترکیب فعال جینسینگ‌ها برای چربی در سطح مولکولی کار می‌کند که منجر به تولید انسولین بیشتر و کاهش مصرف مواد غذایی شود و لاغری سریعتر را در پی داشته باشد.

کلام آخر

امن‌ترین روش کاهش وزن مداومت در رعایت رژیم غذایی مناسب و کم‌کالری است که به کمک گیاهان دارویی موثر و افزایش سوخت و سازهای بدن سرعت کاهش وزن را افزایش داده تا سریع‌تر در مدت زمان کوتاه‌تری به وزن ایده‌آل خود برسید.

مصرف انواع ادویه‌ها و ترشی‌ها و گیاهان دارویی معرفی شده در کاهش وزن و لاغری تاثیر به سزایی خواهند داشت و از آنها غافل نشوید.

انتهای پیام/ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: نبض بازار ، کاهش وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار