پویش «آجر به آجر» مشارکت عمومی درنوسازی مدارس سمنان را افزایش می دهد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه پویش «آجر به آجر» در ارتقای مشارکت عمومی برای نوسازی مدارس سمنان موثر است، گفت: باید آگاه‌سازی در اجرای این طرح تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به مدارس فرسوده استان سمنان و نیاز به تجهیز و بازسازی آن‌ها، گفت: یکی از طرح‌های خوب نوسازی مدارس پویش آجر به آجر است که مشارکت در امر خیر مدرسه‌سازی محسوب می‌شود، اما باید در آگاه‌سازی بیشتر مردم در این زمینه کوشید.

او افزود: این طرح با قید فرهنگ سازی و اختیاری بودن و با رویکرد جلب مشارکت عمومی مردم به دور از اجبار و موارد مشروط، می‌تواند در راستای ترویج امر خیر مدرسه سازی موفق عمل کند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه محدودیت‌های مالی و منابع درآمدی استان بعضاً باعث می‌شود که در برخی مقاطع نتوانیم شاهد اعتبارات خوبی برای طرح‌ها باشیم، گفت: در بحث شناسایی و فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی استان جلسات به صورت مستمر با نظر شخص استاندار سمنان در حال برگزاری است که این امر به مولد سازی منجر خواهد شد.

منصوری بیان کرد: معتقدیم مولد سازی بهترین راه است، اما در برخی موارد و به واسطه محدودیت‌ها می‌توان با فروش این اموال به عنوان روشی مناسب و در کوتاه‌ترین زمان، به نتیجه مطلوب دست یافت.

او افزود: فروش اموال منقول و غیر منقول مازاد دستگاه‌های اجرایی استان می‌تواند با تزریق منابع مالی مناسب در سیستم درآمدی و اعتباری اداری استان، راه برون رفت از مشکلات و محدودیت‌های مالی و درآمدی ایجاد شده در بین دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

معاون منابع انسانی استاندار سمنان با بیان اینکه به روز رسانی تجهیزات و بهره‌گیری از فناوری‌های نو در امر آموزش می‌بایست در سطح استان صورت گیرد، تاکید داشت: اداره کل نوسازی مدارس استان در بحث جلب مشارکت‌های خیران در امر مدرسه سازی و نوسازی مدارس و در راستای برنامه‌ها و اهداف دولت و نظام اداری توانسته الگوی مناسبی برای مشارکت و رویکرد‌های مبتنی بر مردم در راستای بهبود خدمت رسانی بردارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار