در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احتمال آغاز ترم آینده برای دانشجویان جدیدالورود از بهمن ماه

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: با توجه به شرایط موجود احتمال دارد برگزاری ترم آینده برای دانشجویان جدیدالورود از بهمن ماه آغاز شود.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان شروع ترم تحصیلی آینده برای دانشجویان جدید الورود با توجه به اعلام احتمال تعویق مجدد یک ماهه کنکور سراسری گفت: شروع ترم تحصیلی بعد بستگی به این دارد که چه زمانی دانشجویان به دانشگاه‌ها معرفی بشوند یعنی اگر زمانی که معرفی می‌شوند ترم اول رو به اتمام باشد، طبیعتا باید برای ترم بهمن معرفی شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: تمام تلاشمان این بود که دانشجویان جدید الورود که امسال کنکور دارند از ترم مهرماه، تحصیل را شروع کنند.

خاکی صدیقی درباره زمان شروع ترم تحصیلی جدید، توضیح داد: باید منتظر بمانیم تا سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری را تعیین کند و بر این اساس برای شروع ترم تحصیلی تصمیم می‌گیریم.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: اگر قرار باشد که به ترم تحصیلی مهر دانشجویان نو ورود لطمه‌ای وارد شود این احتمال وجود دارد که شروع سال تحصیلی از ترم بهمن باشد و ترم مهر برای دانشجویان برگزار نشود.

احتمال تعویق یک ماهه کنکور سراسری

شب گذشته وزیر بهداشت از پیشنهاد وزارت علوم برای تعویق یک ماهه کنکور سراسری خبر داد و گفت: با برگزاری کنکور در این تاریخ مخالفم و تاکید می‌کنم که کنکور را به زمانی موکول کنید که بتوانید از لحاظ فضا و امکانات تمام ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت را فراهم کنید.

او ادامه داد: به مسئولان برگزاری کنکور اعلام کردم اگر واقعا نمی‌توانید این دستورالعمل‌ها را به درستی اعمال کنید با برگزاری کنکور در این تاریخ مخالفم و تاکید می‌کنم که کنکور را به زمانی موکول کنید که بتوانید از لحاظ فضا و امکانات تمام ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت را فراهم کنید. پیشنهاد وزارت علوم تعویق یک ماهه برگزاری کنکور سراسری بود که قرار شد در ستاد ملی کرونا مطرح شود.

کنکور سراسری به تعویق افتاد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آزمون سراسری دانشگاه‌ها به دلیل ضرورت افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و بسته‌بندی جدید دفترچه‌های کنکور بر اساس حوزه‌های جدید به تعویق افتاد. افزایش فاصله گذاری اجتماعی از یک متر و ۶۰ سانت به ۲ متر، یکی از دلایل اصلی تعویق کنکور سراسری است و سازمان سنجش برای اعمال این فاصله گذاری نیازمند وقت بیشتری است. دلیل دیگر تعویق کنکور سراسری باز کردن دفترچه های سئوال کنکور ۹۹ در قرنطینه است.  به دلیل افزایش حوزه های کنکور سراسری، دفترچه سؤالات باید در قرنطینه، باز و دوباره بر اساس حوزه های جدید بسته شود که سازمان سنجش در این فاصله، قادر به انجام چنین کاری نبود.

مقرر است این پیشنهاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام و بررسی شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
کنکور برگزار بشه وفاصله گزاری رعایت بشه وماسک داده بشه . هیچ اتفاقی نمیافته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
کنکورو حذف کنید از مهرماه بریم دانشگاه
کار داریم آخه کنکور چیه این همه ملاک دیگه برای ورود به دانشگاه
پس این نمراتی که طی سه سال دیپلم گرفتیم کشکه
خب براساس همینا دانشگاه ها دانشجو بگیرند.
آخرین اخبار