غلامی:

ارزیابی نهاد‌های پژوهشی مرتبط با وزارت علوم در اولویت ارزیابی‌هاست

وزیر علوم در سیزدهمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری، ارزیابی نهادهای پژوهشی مرتبط با وزارت علوم را در اولویت ارزیابی‌ها عنوان کرد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سیزدهمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری، موضوع نظارت و ارزیابی را یکی از ارکان مأموریتی وزارت علوم عنوان کرد و گفت: هرچه این موضوع جدی‌تر مورد توجه قرارگیرد بر ارتقای کیفیت نظام آموزش عالی و علم و فناوری تأثیر بیشتری خواهد داشت.

او افزود: تحقق این موضوع مستلزم همکاری همه معاونت‌های ستاد و تأمین مالی مورد نیاز مرکز نظارت و هیئت‌های نظارت استانی است که باید مورد امعان نظر جدی قرار گیرد.

وزیر علوم، ارزیابی نهاد‌های پژوهشی مرتبط با وزارت را در اولویت ارزیابی‌ها دانست و تأکید کرد: ارزیابی‌ها باید به طور مستمر و با برنامه‌ای مشخص از نهاد‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فنّاوری صورت پذیرد و نتایج آن باید به بروز تغییرات و اصلاحات واضح در آن‌ها منجر شود.

 غلامی با اشاره به تفاوت مأموریت‌ها و ساختار حقوقی مؤسسه‌هایی مانند مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با سایر مؤسسه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، تأکید کرد: لازم است به موضوع مأموریت‌ها و ساختار حقوقی این گونه مؤسسه‌ها که وظایفی غیر از آموزش، پژوهش و فناوری دارند، پرداخته و نظامی جدید برای آن‌ها طراحی شود.

در ادامه این نشست، گزارش ارزیابی مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت از وضعیت «مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری» و «پایگاه استنادی علوم جهان اسلام»، ارائه و پس از بحث و تبادل نظر اعضا، مقرر شد نتایج این ارزیابی در اختیار حوزه‌های ذی‌ربط در وزارت علوم قرار گیرد تا برای پیگیری آن‌ها اقدام شود.


بیشتر بخوانید


گفتنی است؛ «مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری» در سال ۱۳۷۰ با هدف ایجاد زمینه‌های همکاری کشور‌های منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا، شبه قاره هند، آسیای مرکزی و ناحیه قفقاز برای تبادل اطلاعات علمی، در شهر شیراز تأسیس شده و از سال ۱۳۸۷ نیز با تأسیس «پایگاه استنادی علوم جهان اسلام» بر اساس مصوبه وزرای آموزش عالی کشور‌های اسلامی، میزبان این پایگاه بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار