بهره مندی ۵ هزار ایثارگر فارس از کارگاه‌های آموزش خانواده

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: ۵ هزار ایثارگر فارس در کارگاه‌های آموزش خانواده شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رجبعلی راهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به بهره مندی ایثارگران فارس از کارگاه‌های آموزش خانواده، اظهار کرد: پارسال بیش از ۱۰۰ جلسه کارگاه آموزش خانواده ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به همت اداره مددکاری بنیاد فارس برگزارشد که حدود ۵ هزار ایثارگر در این کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کارگاه‌های آموزش خانواده امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود و پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال حدود ۱۰ هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام محمدی پور معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز با بیان اینکه امروزه مهم‌ترین نارضایتی در زندگی افراد، احساس نا رضایتی از زندگی است، تصریح کرد: این موضوع به دلیل تفاوت در میزان سلامت روان، سلامت فکر و سازگاری افراد با محیط پیرامون و مقابله با فشار‌های زندگی است.

او تصریح کرد: آشنایی با اصول سلامت روان و بکارگیری آن در زندگی نه تنها رشد ابعاد مختلف شخصیتی و نیاز‌های بنیادی فرد را شامل می‌شود بلکه راهی مناسب و اصولی برای پیشگیری از آسیب‌ها و سالم کردن محیط روانی اجتماعی افراد است.

حجت الاسلام محمدی پور افزود: توجه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی، کسب مهارت‌های لازم و توانمند سازی در جهت مواجهه با مسائل و موفقیت‌های مختلف زندگی، ارتقای توان روحی در مقابله با رویداد‌های ناخوشایند، تمرین صبر و شکیبایی و بهره وری از فرصت‌های زندگی می‌تواند مانع از بسیاری مشکلات و در نتیجه حفظ سلامت روانی شود که بر این اساس برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده می‌تواند به عنوان یکی از برنامه‌های پیشگیرانه و مداخله‌ای در این زمینه تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار