عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

تعیین تکلیف هیات مدیره شهرک‌های منطقه ۵

رسولی گفت: شهردار تهران لایحه‌ای به منظور تعیین تکلیف مسئولیت شهرداری و هیات مدیره شهرک‌ها به شورا ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در دویست و سی امین جلسه شورا و پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۵، گفت: در قانون تقسیمات کشوری، سلسله مراتب روستا، شهر، بخش، شهرک و... به‎عنوان واحد‌های تقسیمات کشوری به عنوان واحد‌های تقسیمات کشوری به رسمیت شناخته شده است که یکی از این سطوح شهرک‌ها اعم از مسکونی، صنعتی و ... هستند.

رسولی افزود: از جهتی بیشتر شهرک‌های مسکونی تهران مانند آپادانا، اکباتان و ... در زمان تاسیس خارج از محدود کاربری و خدماتی شهرداری بودند که تعدادی از آن‌ها هم اکنون در قلب منطقه پنج قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به هرج و مرج مدیریتی این شهرکها، پیشنهاد میکنم شهردار تهران برای تعیین تکلیف و تقسیم کار بین شهرداری و هیات مدیره این شهرک‌ها که عمدتا مهلت قانونی آن‌ها گذشته یا انگیزه کافی را ندارند، اما همچنان بر اساس قانون مالک مشائات این شرکت‌ها هستند و برای حل این تعارض جدی، لایحه‌ای تحت عنوان تعیین تکلیف مسئولیت‌های شهرداری و هیات مدیره این شهرک‌ها به شورای شهر ارسال کند.

رسولی در پایان افزود: در بازدیدی که همراه دیگر اعضای شورا از شهرک‌های منطقه ۵ داشتیم لزوم تعیین تکلیف این شهرک‌ها مهمترین خواسته ساکنان و شورایاری‌های آنان بود.

بیشتر بخوانید

انتقال انبار نفت غرب تهران هزینه‌های زیادی را به همراه دارد

ضرورت تدوین و اجرای برنامه تأمین مسکن اجتماعی و حمایتی توسط دولت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار