پروژه‌های بزرگ شهری اراک در انتظار تائید شورای شهر

تعدادی از پروژه‌های بزرگ شهری اراک هفته آینده در شورای شهر تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  محمد کریم شفیعی شهردار اراک در بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح پل شهید صیدی اراک گفت: هفته آینده طرح اجرایی تعدادی از پروژه‌های بزرگ شهری در اراک جهت تایید و بسته شدن قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء در شورای شهر مطرح خواهد شد.

شفیعی در خصوص زمان بهره‌برداری پروژه پل شهید صیدی هم افزود: کار‌های نهایی در حال انجام است و امیدواریم این پل در هفته دولت افتتاح‌شده و زیر بار ترافیکی قرار بگیرد.

او اضافه کرد: پل شهید صیدی سال‌های زیادی بلاتکلیف رها شده بود و مشکلات فنی و مالی وجود داشت و از همه مهم‌تر نهاد‌های نظارتی به این پروژه ورود پیداکرده بودند و پرونده‌های زیادی تشکیل‌شده مانع اجرای کار بود.

پل شهید صیدی ستون فقرات ترافیکی شهر اراک 

شهردار اراک بیان کرد:   نزدیک ۲۲ هزار تن تیر فلزی به ارتفاع دو متر تیر‌های اصلی این پل را تشکیل می‌دهند و ۸۵۰ متر طول این پل است که یکی از پل‌های بزرگ شهر اراک به شمار می‌رود و همچنین یکی از رینگ‌های اصلی و ستون فقرات ترافیکی شهر اراک محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه این پروژه که از میدان صنعت تا بلوار کربلا را شامل می‌شود یکی از مهم‌ترین بزرگ‌راه‌های شهر اراک است و ستون فقرات ترافیکی شهر اراک را بلوار شهید آنجفی تشکیل می‌دهد. ادامه داد: ابتدای سال ۹۸ عرشه‌ها به‌هیچ‌وجه ساخته نشده بود و بخشی هم که اجراشده بود ۲۱ نقطه تکیه‌گاه‌ها اشکال داشت و مجبور شدیم این تیر‌های عظیم را جابجا کنیم و زیرسازی و تکیه‌گاه را درست کنیم.

شفیعی تصریح کرد: در قسمت ضلع جنوبی که قرارداد آن با شرکت آذرآب مربوط به سنوات قبل بود و مشکل تأمین مالی وجود داشت خوشبختانه تصمیمات لازم اتخاذ شد و مشکلات قراردادی با شرکت آذرآب نیز حل شد.



او اظهار کرد:   رینگ شهری از پل شهید بختیاری شروع شده و به میدان ورزش امتداد می‌باید و از آن مسیر با گذر از پل‌های شهید فتاحی و شهید فتحی به میدان مقاومت می‌رسد و برای عبور از روی کمربندی شمالی از این تقاطع استفاده می‌شود و در نهایت پس از عبور از پشت آرامستان و اتصال به بلوار کربلا این رینگ شهری کامل خواهد شد.

ظهر امروز آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک به همراه شهردار ارام، جمعی از مدیران شهری و مسئولان موسسه شهید رجایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از پروژه‌ی در دست اجرای تقاطع غیر همسطح شهید صیدی میدان مقاومت شهر اراک بازدید کردند.

در جریان این بازدید شهردار اراک و همچنین مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بعنوان مجری این طرح به ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه پرداختند و همچنین از آماده شدن طرح اجرایی تعدادی از پروژه‌های بزرگ شهری اراک خبر دادند.

تقاطع غیرهمسطح شهید صیدی در بلوار شهید آنجفی حدفاصل میدان مقاومت و شهرک پردیس واقع و از روی کمربندی شمالی گذر می‌کند که عملیات اجرایی آن همچون بسیاری از پروژه‌های شهری اراک توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حال انجام است که به دلیل معارضات و بروکراسی اداری ساخت آن چند سال به طول انجامید.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.